جزئیات کشف خانه فساد دیپلمات‌های کشورهای خارجی/ آخرین وضعیت پرونده مدیرعامل سابق پدیده/ جدیدترین خبرها از فوت بیماران دیالیزی در اهواز

12:57 - 15 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت با اخبار داغ و تازه‌ای روبه‌رو بود، از مهم‌ترین رویدادهای قضایی در هفته گذشته می‎توان به اعطای سومین جایزه حقوق بشر اسلامی، جزئیات جدید از پرونده بانک ملت، آخرین وضعیت فوت چند بیمار دیالیزی در اهواز و کشف دومین خانه فساد دیپلمات‌های کشورهای خارجی و برخی عوامل ایرانی و ... اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت با اخبار داغ و تازه‌ای روبه‌رو بود، از مهم‌ترین رویدادهای قضایی در هفته گذشته می‎توان به اعطای سومین جایزه حقوق بشر اسلامی، جزئیات جدید از پرونده بانک ملت، آخرین وضعیت فوت چند بیمار دیالیزی در اهواز و کشف دومین خانه فساد دیپلمات‌های کشورهای خارجی و برخی عوامل ایرانی و ... اشاره کرد.

اعطای سومین جایزه حقوق بشر اسلامی به شیخ عیسی قاسم و آرزو مرالی

در هفته‌ای که گذشت، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در مراسم گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی گفت: کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در سال 95 با بررسی 15 کاندیدا از کشورهای مختلف، با اجماع  تصمیم گرفت سومین جایزه حقوق بشر اسلامی را به صورت مشترک به آیت الله شیخ عیسی قاسم رئیس مجلس علمای شیعی بحرین به دلیل نقش موثر وی در دفاع از حقوق مسلمانان به صورت مسالمت آمیز و تلاش برای پیشبرد اصول مردم سالاری دینی و همچنین خانم آرزو مرالی دبیر کل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن به دلیل نقش موثر وی در دفاع از حقوق مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی اعطا کند.

گفتنی است بدلیل عدم حضور شیخ عیسی قاسم در ایران، نماینده ایشان در این مراسم حضور داشت.



رئیس قوه قضائیه: گفت‌وگو درباره حقوق بشر با اروپا به شرط دوطرفه بودن آن آغاز شود/ آمریکایی‌ها اهل خدعه هستند؛ ما برجام دو و سه و چهار و پنج نداریم

آیت الله آملی لاریجانی نیز در هفته‌ای که گذشت در همایش حقوق بشر اسلامی گفت: ستاد حقوق بشر، شورای عالی امنیت ملی و وزات خارجه، بحث و گفت‌وگو درباره حقوق بشر را با اروپایی‌های باز کنند؛ البته با این کیفیت که تمام مسائل دو طرفه مورد بحث قرار گیرد.

برای مشاهده جزئیات خبر به اینجا مراجعه کنید.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور منصوب شد

در هفته‌ای که گذشت، امین حسین رحیمی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور منصوب شد.

برای مشاهده جزئیات خبر به اینجا مراجعه کنید.

تشریح آخرین وضعیت پرونده مدیرعامل سابق پدیده

دادستان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح آخرین وضعیت پرونده مدیرعامل سابق پدیده، گفت: این فرد به خاطر اتهاماتی که متوجه او بود، طبق قانون احضار شد و تفهیم اتهام صورت گرفت و قرار منجر به بازداشت وی شده است و پرونده در مرحله تحقیقات است.

برای مشاهده جزئیات خبر به اینجا مراجعه کنید.

رسیدگی فوق العاده و خارج از نوبت به پرونده فوت 5 بیمار دیالیزی در اهواز/ هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه‌های بیمارستان وجود ندارد

در هفته‌ای که گذشت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در تشریح آخرین وضعیت فوت 5 بیمار دیالیزی در اهواز گفت: پرونده فوت 5 بیمار دیالیزی در بیمارستان کارون اهواز به صورت فوق العاده و ویژه در شعبه 4 بازپرسی در حال رسیدگی است و تا کنون هیچ گونه دلیل و مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه های دیالیز به دست نیامده است.

برای مشاهده جزئیات خبر به اینجا مراجعه کنید.

برگزاری سمینار تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی

در هفته جاری سمینار تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی در شهر قم برگزار شد.

در همین زمینه: اشکالات زیادی در مقام عمل به اعلامیه جهانی حقوق بشر وارد است/ لزوم موضع گیری عالمانه و فعالانه مراکز علمی و دینی جهان اسلام در زمینه حقوق بشر

در همین زمینه: کشورهای غربی حتی به مفاد اعلامیه حقوق بشری که خود تنظیم کرده‌اند هم پایبند نیستند/ ضرورت مراجعه به موازین دینی در زمینه حقوق بشر

در همین زمینه: اعلامیه جهانی حقوق بشر نسل بشر را تهدید می‌کند/ این اعلامیه حق نامشروع همجنس بازی را هم به رسمیت می‌شناسد

در همین زمینه: ضرورت بازنگری در اسناد حقوق بشر/ مبانی حقوق بشر اسلامی به رفتار عملی در کشورهای اسلامی تبدیل شود

ورود دادسرای نظامی تهران به فیلم منتشره شده حاوی مطالبی درباره ارتش
حسن عباسی به دلیل خودداری از تودیع وثیقه بازداشت شد

دادستان نظامی تهران از ورود این مرجع قضایی به موضوع فیلم منتشره شده حاوی مطالبی درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

برای مشاهده جزئیات خبر به اینجا مراجعه کنید.

جزئیات جدید از پرونده بانک ملت/ کشف دومین خانه فساد دیپلمات‌های ایرانی

دادستان تهران در هفته جاری در نشست با روسای زندان‌های تهران با اشاره به آثار منفی فیش‎های حقوقی نجومی گفت: حسب گزارش ضابطان در پرونده بانک ملت یکی از متهمان طی 16 ماه حضور در بانک مذکور در مجموع دو میلیارد و دویست میلیون تومان حقوق و پاداش و حق حضور در جلسات دریافت کرده است.

وی همچنین از کشف مکان مهیا برای برگزاری مجلس مختلط و برای فساد برای برخی دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان خبر داد و با اعلام این که از منزل مذکور چهار هزار لیتر مشروب الکلی کشف شده است، اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب در مورد فساد و فحشا سازمان­یافته عمل می‌کنند و این اقدام ضابطان، از آن جهت که پیشگیرانه بوده و نشان از اشراف دستگاه­های اطلاعاتی و ضابطان بر امور شهر دارد، قابل تقدیر است.

وی افزود: در این رابطه دو نفر ایرانی با تابعیت مضاعف دستگیر شده‌اند.

دادستان تهران تصریح کرد: طی دو ماه گذشته این دومین خانه‌ای است که با برخی دیپلمات‌های خارجی در تهران و عوامل ایرانی در ارتباط بودند، در تهران کشف شده و این شیوه پیش­گیرانه باید ادامه یابد تا تمام مراکز مهیا برای فساد شامل باغ‌ها، تالارها و اماکن معد برای فساد در اشراف اطلاعاتی ضابطان قرار گیرد.

برای مشاهده جزئیات خبر به اینجا مراجعه کنید.







ایرانیان
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
ایجادگران خانه فساد را که ناموس این کشور را به بیگانه فروخته اند در مقابل چشم مردم اعدام کنید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *