تجهیز ۸۶ بیمارستان به بخش فوق تخصصی درمان سکته

13:37 - 14 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۶۴۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۳۱ بیمارستان به بخش درمان فوق تخصصی و پیشرفته سکته حاد قلبی و ۵۵ بیمارستان نیز به بخش درمان فوق تخصصی سکته حاد مغزی مجهز هستند.
تجهیز ۸۶ بیمارستان به بخش فوق تخصصی درمان سکتهبه گزارش گروه جامعه ،محمد آقاجانی در حاشیه سفر به قم گفت: استان قم با توجه به جمعیت ثابت، زائر و مهاجرینی که دارد یکی از قطب های جمعیتی کشور است و نیازمند توجه ویژه برای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی است.
 
وی گفت: در دو سال اخیر یک حرکت بسیار خوب توسط خیرین و مسئولان در استان انجام شده و در تلاش هستیم که تحول جدی در زمینه توسعه زیرساخت های بهداشتی داشته باشیم.
 
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در قم فعال است که نیاز بیشتری به تخت داریم و به همین منظور پروژه های بیمارستان سازی در قم در دستور کار است.
 
آقاجانی گفت: در استان قم پنج بیمارستان در حال ساخت داریم که چهار بیمارستان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بخش خیرین و یک بیمارستان نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث است.
 
وی افزود: با راه اندازی این پنج بیمارستان هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های استان اضافه می شود که تلاش و امید ما بر این است که بتوانیم این تخت ها را تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.
 
معاون وزیر بهداشت در خصوص افتتاح مرکز فوق تخصصی سکته حاد قلبی و مغزی در بیمارستان شهید بهشتی قم نیز گفت: در حوزه خدمات درمانی در قم امروز در دو بخش در بیمارستان شهید بهشتی شاهد به بهره برداری رسیدن مرکز فوق تخصصی سکته حاد قلبی و مغزی بودیم.
 
وی عنوان داشت: موضوع سکته ها، تلفات بسیاری را در جامعه به بار می آورد که نیاز است در همان ساعات اولیه اقدامات اولیه برای کاهش عوارض انجام شود که توسط این مراکز این کار صورت می گیرد.
 
آقاجانی ابراز داشت: در کشور، ۳۱ بیمارستان به بخش درمان فوق تخصصی و پیشرفته سکته حاد قلبی و ۵۵ بیمارستان نیز به بخش درمان فوق تخصصی سکته حاد مغزی مجهز است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *