وجود مرقد حضرت معصومه (س) وفور برکت برای ایرانیان را در پی دارد/ حرم حضرت معصومه (س) حرم اهل بیت (ع) است

9:07 - 14 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۳۸۷
شمس با تأکید بر اینکه وجود مرقد حضرت معصومه(س) باعث فراوانی برکت برای ایرانیان می شود از تأکید اهل بیت (ع) بر اینکه حرم حضرت معصومه(س) درواقع حرم آنها است، سخن گفت.
سعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به دلایل نامگذاری دهه کرامت گفت: از اول ماه ذی القعده تا آخر این ماه مرتبط با خانواده حضرت معصومه (س) است به نحوی که 11 ذی القعده مصادف با ولادت امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: زمان بین ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ده روز است که این ده روز را دهه کرامت نامگذاری کرده اند چرا که از این خانواده کرامتی نصیب ما ایرانیان شده و حضرت معصومه(س) در قم و امام رضا (ع) در مشهد مقدس و در خاک ایران قرار دارند.

شمس همچنین تصریح کرد: به واسطه حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برکت های فراوانی از این بزرگواران نصیب ما شده و می شود.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود به کرامت‌های حضرت معصومه (س) اشاره و اظهار کرد: اگر چه حضرت معصومه(س) معصوم نیستند اما در عین حال کرامت هایی از ایشان دیده شده، لذا وجود ایشان در قم برای همه ایرانیان باعث افتخار است.

وی یادآور شد: در روایات آمده و حتی در زمان اهل بیت (ع) نیز به این نکته اشاره شده که حرم حضرت معصومه (س) در حقیقت حرم اهل بیت است.

شمس توضیح داد: در زمان اهل بیت(ع) مردم زمانی که نزد آنها می رفتند و نسبت به آنها اظهار لطف می کردند با این موضوع از جانب آنها رو به رو می شدند که آنها از حرم حضرت معصومه(س) به عنوان حرم اهل بیت یاد می کردند و امام صادق (ع) درباره این موضوع فرموده اند: « ما اهل بیت هم حرمی داریم و آن در شهر قم است و به زودی بانویی از اولاد ما در آنجا از دنیا می رود که نامش فاطمه است و در آنجا دفن می شود. او دختر موسی است».

وی خاطرنشان کرد: هر کس حضرت معصومه (س) را زیارت کند با شفاعت ایشان وارد بهشت می شود حتی در روایتی آمده که گفته شده زمانی عده ای از مردم ری خدمت امام صادق (ع) رسیدند و خود را معرفی کردند و امام در جواب ایشان گفت مرحبا به برادران ما در شهر ری، سپس اهالی ری گفتند انگار اشتباهی شده چرا که ما اهل ری هستیم و امام صادق (ع) در پاسخ به صحبت آن ها فرمودند به زودی بانویی از اولاد ما در آنجا دفن می شود و آنجا سرزمین اهل بیت(ع) است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *