خوشحالم که نمایندگان موسیقی کلاسیک جهان با ما همکاری می‌کنند

13:09 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۸۶۶
رهبر کنسرت ارکستر مشترک جوانان جهان گفت: خوشحالم که نمایندگان موسیقی کلاسیک امروز در کشور ما همکاری دارند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران با حضور لوریس چکناواریان، مسیح حیدریان، محمد علی صفی پور کاردار سفارت ایتالیا در ایران و رهبر ارکستر جوانان جهان در تالار وحدت برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست لوریس چکناواریان که رهبری یک شب از کنسرت ارکستر مشترک جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده دارد، گفت: خوشحالم که نمایندگان موسیقی کلاسیک امروز در کشور ما همکاری دارند.
 
وی تصریح کرد: من بخش دوم کنسرت اکستر مشترک جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران حضور دارم که در این بخش دو قطعه از کارهای خودم را رهبری می کنم.
 
چکناواریان تصریح کرد: دو زبان فارسی و ایتالیایی به اندازه ای به هم نزدیک هستند که در این راستا می توان به شاعران ایرانی از دو کشور اشاره کنیم.

نصیر حیدریان رهبر ارکستر سنفونیک تهران در ادامه این نشست گفت: در ارکستر سمفونیک تهران اتفاق بسیارخوبی افتاد و خوشحالم که نوازنده ها قراردادهایشان را بسته اند و بیمه هم شده اند و این گونه با اطمینان می توانند پشت ساز بنشینند وکارشان را انجام دهند.

وی افزود: اجرای من روز 22 مرداد است و قطعه هایی که انتخاب شده بیشتر جنبه آموزشی دارد و ادبی است.

نصیر حیدریان تصریح کرد: سمفونی 7 بتهوون را آقای جورانا رهبری می کند و همچنین یک سری از قطعه های دیگر نیز اجرا می شودو البته انتخاب قطعه های اجرایی در این برنامه به صورت مشترک انجام شده است.

محمد علی صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: ارکستر جوانان جهان در ایتالیا دور یکدیگر جمع شده اند و کارهای خوبی را رقم زده اند.

وی ادامه داد: این ارکستر از 43 نفر تشکیل شده که این افراد از کشورهای ترکیه ، ارمنستان، روسیه، پرتغال،‌آمریکا و آلمان در آن حضور پیدا کرده اند.

صفی پور با اشاره به کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سنفونیک تهران گفت: این برنامه شامل سه شب اجرای مشترک در تاریخهای 20، 21 و 22 مرداد است و مطمئن هستیم که این اجرا زمینه ایجاد اشتراکات فرهنگی بین ایران و ایتالیا را بیشتر از قبل فراهم می کند و تجربه خوبی را رقم می زند.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *