رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش بینی کاهش قیمت شکر با ورود تولیدات داخلی به بازار

19:30 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۵۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با ورود شکرهای داخلی و وارداتی به بازار، قیمت ها به میزان محسوسی کاهش خواهد یافت.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی قنبری در خصوص شرایط بازار شکر گفت: هنم اکنون 55 هزار تن شکر از بندر امام در حال تخلیه است و تا آخر هفته 70 هزار تن شکر دیگر وارد کشور می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: 30 هزار تن شکر دیگر قرار است تا پایان ماه آینده وارد کشور شود و با این حجم از واردات، 155 هزار تن شکر ذخیره خواهد شد و این میزان موجودی شکر با توجه به تولید داخلی و وارداتی که از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد، بیش از نیاز بازار است.
 
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هدف دولت را عرضه بیش از تقاضا برای ثبات قیمت‌ها در بخش کالاهای اساسی اعلام و تصریح کرد: تاکنون علت منطقی برای افزایش قیمت شکر نیافته‌ایم و برخی‌ها با دلال بازی می‌خواهند قیمت‌ها را افزایش دهند تا به واسطه رشد قیمت ها ، سودی عایدشان شود.
 
معاون وزیر جهادکشاورزی تأکید کرد: افرادی که شکر احتکار کرده باشند، بزودی ضرر زیادی خواهند کرد زیرا که تا چند روز آینده، علاوه بر شکر وارداتی، شکر تولید داخلی هم وارد بازار خواهد شد و از 10 روز آینده قیمت این محصول در بازار کاهش پیدا می‌کند و به قیمت واقعی می‌رسد.
 
قنبری اضافه کرد: بخش خصوصی اکنون بین 200 تا 300 هزار تن شکر دارد که با واردات جدید آنها، این میزان سیر صعودی به خود می‌گیرد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *