ضرورت برائت دولتمردان از ادبیات سیاسی دشمن/ "میانه‌رو" از منظر آمریکایی‌ها کیست؟

10:21 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۲۲۲
دسته بندی: سیاست
همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها در بیاناتشان مطرح کرده‌اند، مقصود دشمنان از میانه‌رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش‌پذیرتر هستند. از اینرو این انتظار وجود دارد که دولتمردان و کسانی که در لسان رئیس دستگاه جاسوسی دشمن، "میانه رو" خطاب شده‌اند، نسبت به این امر واکنش نشان دهند.
ضرورت برائت دولتمردان از ادبیات سیاسی دشمن/ گروه سیاسی : "جان برنان" رئیس سازمان سیا جمعه شب دراجلاس سالانه امنیتی اسپن در اظهاراتی مداخله جویانه، تلاش کرد تا به شیوه مالوف دشمنان نظام جمهوری اسلامی، طیف‌ها و کارگزاران فعال در نظام ما را به "تندرو" و "اعتدالی" تقسیم کند؛ رئیس اصلی ترین نهاد جاسوسی آمریکا این را هم گفت که آرایش نیروهای سیاسی و موازنه قوا در ایران را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دقت رصد می‌کنیم.

این اظهارات مداخله جویانه "جان برنان" که سابقا نیز به کرات مطرح شده است، با واکنش برخی تحلیلگران و کنشگران سیاسی و رسانه‌ای در داخل کشور مواجه شد؛ برخی این نوع سخنان را بازی رسانه‌ای با هدف دوقطبی سازی و ایجاد اختلاف در داخل دانستند و اعلام کردند که دولتمردان باید با اتخاذ موضعی قاطع به این اظهارات واکنش نشان دهند و به دشمنان ثابت کنند که در درون حاکمیت جمهوری اسلامی، پیرامون مسائل کلان از جمله مواجهه با استکبار که مصداق اتم آن آمریکاست، اجماع وجود دارد.

همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها در بیاناتشان مطرح کرده‌اند، مقصود دشمنان از میانه‌رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش‌پذیرتر هستند. از اینرو این انتظار وجود دارد که دولتمردان و کسانی که در لسان رئیس دستگاه جاسوسی دشمن، "میانه رو" خطاب شده‌اند، نسبت به این امر واکنش نشان دهند.

معظم له اوایل اسفندماه سال گذشته در دیدار مردم انقلابی نجف آباد، در این زمینه به نکات ارزشمند و نغزی اشاره فرمودند، نکاتی که موجب شد نیروهای ارزشی و متعهد قوت قلب یابند و از کنایه‌ها و تعریض‌های عناصر تجدیدنظر طلب که به تبعیت از دشمنان، آن‌ها را با لفظ تندرو خطاب می‌کنند، دل آزرده نگردند.  

معظم له در دیدار فوق‌الذکر فرمودند: یک نکته‌ی دیگر این است که ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید.
 
دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۳) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است.

البته اظهارات مداخله جویانه رئیس سازمان سیا در روز جمعه تنها منحصر به تندرو و اعتدالی نامیدن نیروهای نظام جمهوری اسلامی نبود بلکه  برنان در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد میان تهران و واشنگتن بر سر موضوعات حل نشده! مذاکراتی در جریان است.

این اظهارات برنان در شرایطی است که بارها از سوی مقامات و مسئولان کشورمان اعلام شده است که مذاکره با آمریکایی‌ها صرفا در چارچوب مباحث هسته‌ای و موارد پیرامونی برجام است؛ بنابراین دولتمردان نیز باید در این رابطه به شفاف سازی بپردازند و دشمنان را از ابزار فضاسازی و عملیات جنگ روانی، خلع سلاح کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *