رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محصول پرطرفدار باغ‌های سمنان؛ داروی انواع سرطان‌ها

9:11 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۲۱۷
فصل برداشت بادمجان در استان سمنان فرارسیده است و محصول پرطرفدار باغ‌های سمنان، داروی خوبی برای انواع سرطان‌ها محسوب می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس، بادمجان منبع غنی ویتامین‌ها، پتاسیم و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند با انواع سرطان در بدن مقابله کند.

محصول پرطرفدار باغ‌های سمنان؛ داروی انواع سرطان‌ها

بادمجان در دسته صیفی‌جات قرار دارد و یک ماده غذایی مفید است که در سبد غذایی ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و فصل تابستان، زمان برداشت این محصول پرطرفدار در باغ‌های سمنان است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص ارزش غذایی این محصول پرطرفدار می‌گوید: بادمجان سرشار از ویتامین‌های گروه A، B  و به‌خصوص B1 و B6 و همچنین منبع غنی از پتاسیم، منیزیوم، کلسیم و آهن است.

مصطفی حسینی به عملکرد ویژه این محصول برابر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند برای پیشگیری از سرطان‌ها از موادی که آنتی‌اکسیدان بالایی دارند، به‌ویژه بادمجان استفاده کنند.

وی به کالری پایین این محصول اشاره کرد و گفت: همه گروه‌ها به‌جز افرادی که آلرژی نسبت به مصرف بادمجان دارند، می‌توانند آن را استفاده کنند و محدودیت و منعی برای بدن انسان وجود ندارد؛ توصیه می‌شود کسانی که رژیم لاغری دارند، در برنامه غذایی خود به دلیل کالری پایین آن حتماً از بادمجان استفاده داشته باشند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بهترین شیوه طبخ مواد غذایی آب‌پز کردن است، گفت: در ایران اغلب بادمجان را به‌صورت سرخ‌شده پخت می‌کنند؛ اما بهتر است در روش سرخ‌شده هم به نکاتی توجه شود تا ارزش غذایی آن از بین نرود.

این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: بعد از مرحله پوست‌گیری بادمجان بهتر است آن را کمی آغشته به نمک کرد و یک تا دو ساعت به آن استراحت داد تا شیرابه‌های تلخ آن خشک شود و از بین برود و در سرخ کردن روغن کمتری جذب کند.

حسینی در خصوص کیفیت بادمجان تصریح کرد: بادمجان را باید با سایز استاندارد تهیه کرد؛ زیرا سایز کوچک و کوتاه آن سبب ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان بادمجان را برای مصرف در فصل‌های دیگر نگهداری می‌کنند، گفت: بهترین روش نگهداری این ماده غذایی که نیاکان ما به نحو احسن انجام می‌دادند، روش خشک کردن است که باعث می‌شود تمام ویتامین‌ها و خواص آن حفظ شود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *