قوانین فساد برانگیز در اسرع وقت باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرند

1:15 - 10 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: مبارزه با فساد اقدام فراقوه ای است و باید قوانین فساد برانگیز در اسرع وقت و خارج از مکانیسم‌های جاری و معمول آن مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد تا بتوان زمینه‌های ایجاد فساد اداری را که از نقص در قوانین ریشه می‌گیرد از بین برد.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: مبارزه با فساد اداری، سال‌های متمادی نقل مجالس و محافل و موضوع محوری بسیاری از کنفرانس‌ها و همايش‌های داخلی است، اما آنچه از این تلاش‌ها می‌توان به عنوان یک دستاورد در امر مبارزه با فساد قلمداد كرد ناچیز به نظر می رسد و رهاورد آن چیزی نیست که بتوان با آن مردم و علاقه‌مندان به حفظ سلامت نظام را راضی كرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: تا زمانی که نتوانيم با تكيه بر یک مکانیزم شفاف و قابل اطمینان برای مردم و علاقه مندان به پیشرفت کشور گام‌های عملی برای مبارزه با فساد اداری بر داریم کاهش فساد اداری کار چندان آسانی نخواهد بود، در حال حاضر مسئله مبارزه با فساد اداری در کشور از جهات متعدد با مشکلاتی مواجه است باید نسبت به راهبرد کنونی مبارزه با فساد اداری تجدید نظر اساسی به عمل آید.

رئیس شورای قضایی استان لرستان افزود: مبارزه با فساد اقدام فراقوه ای است باید قوانین فساد برانگیز در اسرع وقت و خارج از مکانیسم‌های جاری و معمول آن باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد تا بتوان زمینه های ایجاد فساد اداری را که از نقص در قوانین ریشه می‌گیرد از بین برد.

جعفر بدری به نقش رسانه ها در مبارزه با فساد پرداخت و خاطر نشان کرد: مشارکت مردم و رسانه ها در امر مبارزه با فساد اداری در تمامی کشورهای دنیا به عنوان عامل موثر در امر مبارزه با فساد اداری مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است. چیزی که در کشور ما متاسفانه به آن اصلا اهمیت داده نشده و از آن برای مبارزه با فساد اداری استفاده لازم صورت نگرفته است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در پایان افزود: اکنون با تاکید و حمایت مسئولین عالی نظام زمینه برای ایجاد اراده سیاسی قوی برای مبارزه با فساد اداری در کشور فراهم شده است باید بدانیم تا زمانی که این اراده ایجاد محقق نشود مسئله مبارزه با فساد اداری همچنان به عنوان یک موضوع فرعی و حاشیه ای در نهادهای مسوول باقی خواهد ماند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *