نیروهای آل خلیفه رئیس مجلس علمای بحرین را دستگیر کردند

11:19 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۵۲۴
نیروهای رژیم آل خلیفه رئیس مجلس علمای بحرین را پس از بازرسی منزل وی دستگیر کردند.
نیروهای آل خلیفه رئیس مجلس علمای بحرین را دستگیر کردندبه گزارش گروه بین الملل به نقل زا پرس تی وی؛ نیروهای رژیم بحرین "حجت الاسلام سید مجید مشعل"، رئیس مجلس منحله علمای این کشور را پس از بازرسی منزلش، دستگیر کردند.
 
مجلس علمای بحرین،‌ یکی از مهمترین نهادهای مذهبی شیعیان در این کشور محسوب می‌ شود که در ژوئن 2014 توسط وزارت دادگستری بحرین غیرقانونی اعلام و منحل شد.
 
این شخصیت برجسته مذهبی بحرین در حالی بازداشت شده است که نیروهای بحرینی روز 4 مرداد سید یاسین الموسوی و شیخ جاسم الخیاط دو تن از روحانیون این کشور را به خاطر مشارکت در تحصن اعتراضی در اطراف خانه آیت‌الله عیسی قاسم، شخصیت برجسته دینی، در منطقه الدراز بازداشت کردند.
 
این تجمع در اعتراض به اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت شیخ قاسم صورت گرفته است.
 
نیروهای رژیم بحرین همچنین شیخ عزیز الخضران از دیگران علمای شیعی این کشور را به اتهام اشاعه نفرت علیه خاندان سلطنتی آل خلیفه بازداشت کردند.
 
در 31 خرداد 1395، دولت بحرین در کمتر از یک هفته پس از تعلیق فعالیت جمعیت الوفاق، انحلال انجمن‎های اسلامی الرساله و التوعیه را که توسط شیخ قاسم بنیان نهاده شده بود، اعلام کرد.
 
دادگاه موسوم به حقوق اداری بحرین سپس به انحلال جنبش الوفاق، بزرگترین جمعیت مخالف رژیم آل خلیفه و مصادره منابع مالی آن رای داد.




صادق
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
ای آل خلیفه اگر خود را مسلمان می دانی پیرو چه مسلکی هستی از اعمال و رفتارت ثابت می کند که پای بند به هیچ یک از اصول اسلام نیستی تو را مانند یک برده و اسیر حلقه به گوش اجیر گرفته اند. از زمانی که روباه مکار این سرزمین را از ایران جدا نمود و آن را بدست جیره خواران خود داد و حال که به دست کفتار وحشی چون تو رسیده دستورات اربابان خون آشام خود را اجرا می کنی و از ترس آنها نمی توانی کاری بدون رضایت آنها انجام دهی چون ازخود اراده ای نداری و عروسک کوکی بیگانگان شده ای و از سگان وهابی پیروی می کنی. لعنت خدا بر تو و خاندانت باد که احترام به مردم خود نمی گذاری و از خود استقلالی نداری. وای بر تو از این همه جنایت فرق تو با سنان بن عنس و شمر و خولی و ابن زیاد چیست؟ اگر این طور باشد بیش از این از تو توقعی نمی شود داشت چون از اجداد خود به ارث برده ای. لعنت دنیا و آخرت را برای خود خریدی که با خاندان عصمت و طهارت در می افتی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *