80 درصد سرمایه مردم در بانک‌های خصوصی خارج از لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود

21:40 - 08 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۳۰۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجمع نمایندگان مردم لرستان در مجلس گفت: 80 درصد سرمایه مردم در بانک‌های خصوصی در خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ،علاء‌الدین بروجردی  در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود که تابلو روشنی از پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان‌های استان جهت اطلاع‌رسانی ارائه شود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم لرستان در مجلس با بیان اینکه 80 درصد از اراضی کشاورزی لرستان دیم هستند، مطرح کرد: از آنجایی که کشاورزی یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی در استان است، باید کمبود میزان تخصیص آب بررسی و این مشکل حل شود.

وی با اشاره به 2 هزار و 500 پروژه نیمه کاره در لرستان یادآور شد: بانک‌ها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، ولی واحدهای تملک شده را واگذار نمی‌کنند که نیاز بازتعریف نقش بانک‌ها احساس می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس فرهنگ‌سازی نسبت به مصرف کالای ایرانی را الزامی دانست و بیان کرد: این موضوع یکی از بندهای 24 گانه سیاست‌های مطرح شده از جانب مقام معظم رهبری است.

بروجردی توسعه مشاغل خانگی را مهم بیان کرد و افزود: ساماندهی و میزان مصرف و توسعه مشاغل خانگی بسیار مهم است و می‌توانند جدای از پروژه‌های بزرگ در اشتغال و وضعیت اقتصادی کمک بسزایی کند.

رئیس نمایندگان مردم لرستان در مجلس ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار خارجی به دلیل محدودیت منابع داخلی با رویکرد صادرات جزو اصول جدید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در پایان با اشاره به اینکه 80 درصد سرمایه مردم در بانک‌های خصوصی در خارج از استان سرمایه گذاری می‌شود، عنوان کرد: بانک‌های خصوصی اگر نمی‌توانند در لرستان سرمایه‌گذاری کنند لزومی ندارد که در این استان حضور داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *