سعودی‌ها در اجماع سازی علیه ایران ناکام ماندند/ "احمدابوالغیظ" صهیونیستی‌ترین شخصیت جهان عرب است

12:05 - 08 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۲۸۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اظهارات ضد ایرانی"احمد ابوالغیظ" دبیر کل مصری اتحادیه عرب در نشست موریتانی گفت: ابوالغیظ یکی از صهیونیستی‌ترین شخصیت‌های جهان عرب است و اظهارات ضد ایرانی او چندان تعجب‌برانگیز نیست بلکه نکته مورد اهمیت آن است که تلاش سعودی‌ها درنشست موریتانی برای فضا سازی علیه ایران با ناکامی مواجه شد.
سعودی ها در اجماع سازی علیه ایران ناکام ماندند/ حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی با اشاره به نشست اخیر سران اتحادیه عرب در موریتانی اظهارکرد: نشست اخیر سران عرب در نواکشوت پایتخت موریتانی یکی از بدترین نشست‌های سران عرب درطول 70 سال گذشته بود و تنها 7تن از سران کشورهای عربی در آن حضور به هم رساندند.

وی ادامه داد: در نشست اخیر اتحادیه عرب، سران آن دسته از کشورهایی حضور داشتند که به کمک عربستان خود را وارد این اتحادیه کرده بودند و سعودی‌ها تلاش داشتند با آرای آنها اجماعی را علیه ایران در راستای اهداف واغراض سیاسی خود ایجاد کنند.

هانی زاده با اشاره به عدم حضور سران کشورهایی همچون عراق، لبنان، مصر، عربستان و بحرین در نشست موریتانی گفت: عربستان در نشست اخیر اتحادیه عرب تلاش داشت تا اجماعی را علیه ایران ایجاد کند و فضای مناقشه اعراب – اسرائیل را به فضای مناقشه اعراب و ایران تبدیل کند که دراین هدف خود ناکام ماند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه سعودی‌ها صدها میلیون دلار برای برگزاری نشست موریتانی و اجماع سازی علیه ایران هزینه کردند، گفت: رویکرد اتخاذ شده از جانب برخی کشورهای عربی درنشست موریتانی نشان داد که علی رغم فضاسازی ها و جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و سیاسی سعودی‌ها، آنها مایل نیستند که مناقشه اعراب – اسرائیل را به مناقشه اعراب – ایران تبدیل کنند.

هانی زاده با اشاره به اظهارات ضد ایرانی "احمد ابوالغیظ" دبیر کل مصری اتحادیه عرب در نشست موریتانی خاطر نشان کرد:ابوالغیظ یکی از صهیونیستی‌ترین شخصیت‌های جهان عرب است و اظهارات ضد ایرانی او چندان تعجب برانگیز نیست بلکه نکته مورد اهمیت آن است که تلاش سعودی ها درنشست موریتانی برای فضا سازی علیه ایران با ناکامی مواجه شد.





بی نام
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
حقیقت این است که اسرائیل و غرب از برخی کشورهای عرب زهر چشمی گرفته اند که دیگر بخودشان اجازه جنگیدن با اسرائیل را نمیدهند،‌ آنان در چهار جنگی که با اسرائیل داشته اند شدیدا شکست خورده اند و دیگر از اینکه بر این دولت من درآوردی غلبه کنند نا امیدند و چون بخود نمیبینند که این دست را گاز بگیرند آنرا می بوسند تا در امان بمانند،‌ مشکل دیگر این است که دموکراسی ندارند و هر کس بصندلی حکومت چسبید مگر مرگ او را از این صندلی جدا کند،‌ لذا نمیتوانند موضعهای تند و تیز در مقابل دشمنان داشته باشند و ازکنار آنان به سادگی میگذرند. مشکل سوم وضع اقتصادی وخیم آنان است که از عربستان و شیخ نشینهای خلیج فارس که بگذریم هیچیک اقتصاد پویا و پرتحرکی ندارند لذا خود را درگیر مسائل هزینه بر مانند جنگ نمیکنند مشکل دیگرشان وابستگی شدید بصنایع غرب و شرق بوده و خود با هنر و صنعت بیگانه اند بطوریکه تقریبا تمام ارتشهای آنان وابسته یا بغرب و یا بشرق اند و معلوم است که با سلاح دشمن نمیشود بجنگ دشمن رفت. در کنار اینها اگر رفاه طلبی و عافیت خواهی را نیز بگذاریم آنگاه در میابیم که چرا ابوالغیظها در جهان عرب جولان میدهند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *