امکان توقف دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز در ایران وجود ندارد/اظهارات اوباما بی پایه و اساس است

16:44 - 07 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۱۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مواضع صریح و شفاف مقام معظم رهبری پیرامون دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران هیچ‌گاه از خواسته خود درباره این موضوع کوتاه نخواهد آمد از این رو امکان گفتگو بر سر توقف برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به هیچ وجه وجود ندارد.
امکان توقف دستیابی به انرژیر هسته‌ای صلح‌آمیز در ایران وجود ندارد/اظهارات اوباما بی پایه و اساس استولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی درباره اظهارات باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه بنا داریم از طریق دیپلماسی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم اظهار کرد: این گونه اظهارات سخیف و ناچیز باراک اوباما نشان می‌دهد که وی در خوابی عمیق به سر می‌برد و به توافق برجام و مفاد آن توجهی ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس تعهداتی که در قالب توافق برجام ارائه داده است تا به امروز به این توافق پایبند بوده و همه تعهدات خود را بر اساس آن انجام داده است از این رو هرگونه اظهارنظر مقامات غربی پیرامون اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران باید متوقف شود از منظر ما امکان‌پذیر نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان رهبر دینی و سیاسی کشورمان مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قابل دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای صراحتا بیان کردند گفت: با توجه به مواضع صریح و شفاف مقام معظم رهبری پیرامون دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران هیچ‌گاه از خواسته خود درباره این موضوع کوتاه نخواهد آمد از این رو امکان گفتگو بر سر توقف برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به هیچ وجه وجود ندارد.

نانواکناری تاکیدکرد: بنده احساس می‌کنم مقامات آمریکایی خود را به خواب زده‌اند و به دنبال بهانه هستند تا با طرح چنین اظهاراتی به تعهدات خود در برجام عمل نکنند از این رو رویه اتخاذ شده از سوی آنها به هیچ و جه از نظر ما قابل قبول نیست و اظهارات اوباما بی‌پایه و اساس است و نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که برجام را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث انرژی هسته‌ای بدون شک با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را دنبال می‌کند و در این راستا به تعهدی که در برجام داده است نیز پایبند خواهد بود روندی که تا به امروز نیز شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طرح مباحثی همچون توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی مقامات غربی نشان می‌دهد که آنها به دنبال بهانه تراشی هستند تا از تعهدات خود در قبال برجام دست بکشند.

نانوا کناری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای خود را براساس نظارت آژانس انرژی اتمی دنبال می‌کند به هیچ وجه از تلاش خود در این حیطه دست نخواهد کشید و با دقت و درایت بیشتری در راستای دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح آمیز و به کارگیری آن در امور پزشکی، کشاورزی و سایر موارد وارد عمل خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: ما انرژی هسته‌ای خودمان را با هیچ گفت‌وگو و مذاکره‌ای متوقف نخواهیم کرد و در این راستا از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *