انشعابات غیرمجاز سرقت از بیت‌المال است

13:36 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۷۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمدزاده انشعابات غیرمجاز را به منزله سرقت از بیت‌المال بیان کرد و گفت: حتی یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان قابل توجیه نیست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، سعید احمدزاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آبیک با موضوع «پیشگیری از سرقت در ادارات و بیمارستان‌ها» که در محل دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان دستگاه خدمات‌رسان و مدیران بیمارستان‌های شهرستان آبیک در پیشگیری از سرقت در ادارات و اماکن خود باید پیشگام بوده و در پیشگیری از وقوع این جرم، با مسؤولان قضایی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.
 
وی افزود: در برخی از مناطق و موارد خاص و نیز در برخی از مکان‌های مرتبط با برخی از ادارات سرقتی‌هایی به وقوع پیوسته که در کنار این جرم، جرایم دیگری نیز رخ داده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: حمایت قضایی و انتظامی از مسؤولان ادارات این شهرستان در زمینه پیشگیری از سرقت وجود دارد و باید با بهبود فرایندها در روند برگزاری جلسات پیشگیری از وقوع سرقت، به نتیجه و بازخورد مطلوب و مثبت دست یابیم.
 
احمدزاده اضافه کرد: از مسؤولان دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق درخواست می‌شود میزان انشعابات غیرمجاز شناسایی شده و آمار احتمالی را به تفکیک، به دبیرخانه پیشگیری از وقوع جرم ارائه داده تا اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در شهر آبیک بعضاً در مالکیت اراضی و املاک تردید وجود دارد و به دلیل عدم رعایت حد نصاب‌های قانونی و مشکل أخذ مجوز از شهرداری، برخی مردم اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند.
 
این مسؤول بیان کرد: محل‌های تاریک در شهرستان آبیک مستعد وقوع جرم به ویژه بزه سرقت است که نباید اجازه داده شود به فضایی امن برای سارقان تبدیل شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: از مسؤولان شرکت برق این شهرستان درخواست می‌شود نسبت به روشنایی معابر و محل‌های تاریک همچون شهرک بعثت توجه خاص داشته و اقدام لازم را انجام دهند.
 
احمدزاده ادامه داد: حتی یک مورد سرقت در شهرستان آبیک قابل توجیه نیست و مسؤولان باید با داشتن ایده و تفکر آرمان شهر در وقوع این جرم گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
 
وی اضافه کرد: مسؤولان نباید از شرایط فعلی در زمینه سرقت رضایت داشته باشند بلکه می‌طلبد به سمت امنیت مطلق حرکت کرده تا روند رو به مطلوبی را داشته باشند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان کرد: اگر پلیس ساختمان این تفکر را داشته باشد که از بیخ و بن بنا و ساخت و ساز غیرمجاز به صورت مطلق صورت گیرد و سپس در کمیسیون مطرح شود، قابل توجیه نیست.
 
احمدزاده افزود: جریمه حذف پارکینگ به این معنا است که از این مأخذ، پارکینگ عمومی در سطح شهر داشته باشیم که این امر تحقق نیافته است.
 
وی ادامه داد: در شهرک بعثت برخی پیمانکاران تخلف کرده‌اند، فضاها محدود و پارکینگ تعبیه نشده و شهرداری نیز ورود جدی نداشته به این همین دلیل فضایی برای احداث پارکینگ عمومی در این شهرک وجود ندارد.
 
این مسؤول اضافه کرد: مردم باید بدانند که انشعابات غیرمجاز اعم از آب و برق به منزله سرقت غیرمجاز از بیت‌المال محسوب و سبب می‌شود به همه مردم مدیون شوند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به پیشنهاد مدیر آبفای شهری آبیک مبنی بر أخذ تعهد محضری مبنی بر اعطای کنتور به افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های قانونی این پیشنهاد باید در نظر گرفته شده و پس از رفع مشکلات و موانع آن، بتوان اقدام لازم را انجام داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *