شمخانی: پاکستان توسعه یافته و با ثبات را برای خود امنیت‌آفرین می‌دانیم

13:35 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۲۴۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان توسعه یافته و با ثبات را برای خود امنیت‌آفرین می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.
شمخانی: پاکستان توسعه یافته و با ثبات را برای خود امنیت‌آفرین می‌دانیمبه گزارش گروه سیاسی ، دور دوم مذاکرات رسمی بین دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با هدف بررسی و تبادل نظر در خصوص اتخاذ ساز و کارهای اجرایی برای توسعه همکاری‌های مشترک و رفع موانع موجود برگزار شد.

علی شمخانی دبیر شورا‌ی‌ عالی امنیت ملی در این نشست با اشاره به پیشرفت مذاکرات و گفتمان مشترک بین طرفین در خصوص مخاطرات ناشی از حضور و گسترش تروریسم در منطقه و راه‌حل‌های مقابله با آن خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای ایفای نقش پیش برنده از سوی شورای‌های امنیت ملی دو کشور در راستای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان توسعه یافته و با ثبات را برای خود امنیت‌آفرین می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

ناصر خان جنجوعا مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان نیز در دور دوم مذاکرات با تاکید بر ضرورت تلاش مشترک به منظور استفاده حداکثری از ساختارهای رسمی برای رفع موانع همکاری دوجانبه تصریح کرد: مقابله جدی و مستمر با تروریسم و عوامل ناامنی و بی‌ثباتی همواره در دستور کار دولت پاکستان قرار داشته است و از همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران در این خصوص استقبال می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *