رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه‎های دولتی در پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست مسئولیت دارند

10:31 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۱۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مسعودی فر گفت: در سال جدید پیگیرِ پاسخگویی دستگاه‏‌های اجرایی در خصوص انجام اقدامات پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، «رضا مسعودی فر» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در پنجمین جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست استان، پس از استماع گزارش‎های اعضای کمیته گفت: به پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست اعتقاد راسخ داریم؛ دستگاههای دولتی بایستی اقدامات پیشگیری را انجام دهند در غیر اینصورت مسئولیت دارند.

مسعودی فر با اشاره به اینکه در جرایم علیه بهداشت و محیط زیست متضرر اصلی مردم هستند، افزود: در سال جدید پیگیرِ پاسخگویی دستگاههای اجرایی استان در خصوص انجام اقدامات پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست خواهیم بود.

در ادامه سایر اعضاء کمیته نکته نظرات خود را بیان کردند و موارد ذیل به تصویب رسید:
مقرر گردید موضوع ساماندهی لجن کش های شهری در یک جلسه اختصاصی با حضور دستگاه‏‎های ذیربط طرح و تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ و پیگیری شود.

نظر به گزارش اداره کل محیط زیست استان و شهرداری تبریز در خصوص عدم اجرای کامل مصوبه هیأت وزیران در خصوص توزیع گازوئیل یورو 4 توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی، مقرر شد شرکت مزبور ضمن اجرای کامل مصوبه مذکور علت اقدام در این خصوص را توضیح دهد.

اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان ضمن اقدام به اجرای ماده 19، علت عدم عمل به ماده 19 را علیرغم تذکر اداره کل محیط زیست استان توضیح دهد.

اداره کل محیط زیست استان از خروج فاضلاب صنعتی از مبدأ جلوگیری نموده و با متخلفین برخورد قانونی نماید و چنانچه نیاز به برخورد قضائی باشد با حوزه قضائی محل هماهنگی لازم را بعمل آورد.

گفتنی است؛ پیگیری مصوّبات قبلی، گزارش اقدامات شهرداری در خصوص رفع آلودگی ناشی از تردّد اتوبوسهای دودزا، گزارش اقدامات پلیس راهور استان در خصوص جلوگیری از تردّد خودروهای آوده کننده و اِعمال مقررات قانونی نسبت به خودروهای فاقد معاینه فنی و نظارت بر مراکز صدور مجوز معاینه فنی، گزارش اقدامات سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در خصوص نحوه اقدام راجع به تکلیف مقرر در ماده 19 قانون جلوگیری از آلودگی هوا مبنی بر ایجاد ده درصد فضای سبز در محوطه کارخانه ها و گزارش آخرین اقدامات اداره کل محیط زیست استان در خصوص منابع آلوده کننده هوا اعم از نیروگاهها، پالایشگاهها، کارخانه ها و ... از جمله موضوعات مطرح در جلسه بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *