پنجمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی "ایران و افغانستان"

23:25 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۰۴۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ایران از برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان در مرداد/ اسد خبر داد.
پنجمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی به گزارش سرویس بین الملل بابک دین‌پرست در مراسم اجلاس مشترک استانداران مرزی ایران و افغانستان آن را ایده وزیر کشور ایران در راستای افزایش تعامل با کشور افغانستان دانست و گفت: پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و افغانستان، 19 و 20 مرداد/ اسد در تهران برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این کمیسیون پنج کارگروه تجاری و اقتصادی، نفت و گاز و آب و برق، سلامت، علمی و فرهنگی، حمل‌ونقل و ارتباطات دارد، افزود: دو دولت اهتمام جدی بر حمایت از سرمایه‌گذاران از طریق تقویت حضور بخش خصوصی و امضا تفاهم‌نامه‌ها دارند و مسائل امنیتی از موضوعات اقتصادی تفکیک‌ شده و برای افزایش سطح مبادلات دو کشور تلاش می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ایران با بیان اینکه استفاده از دیپلماسی و توسعه روابط با کشورهای منطقه به‌ ویژه همسایگان یکی از راهکارهای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: با اجرایی شدن برجام و رفع موانع، باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده شود.
 
دین‌پرست گفت: افزایش گمرکات از سه‌به‌چهار، فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی، تشکیل کارگروه قضایی برای حمایت از تجار دو طرف، توسعه و ساماندهی بازارچه‌های مرزی، توجه به موضوعات گردشگری و تعیین تکلیف قطعه چهارم خواف به هرات را از جمله موارد مشترک است که از طریق استانداران مرزی دو کشور باید دنبال شود.
 
دین پرست گفت:در این کارگروه مباحثی همچون جلوگیری از تردد اتباع غیرمجاز در مرزها، مقابله با گروهک‌های تروریستی و اشرار، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، استرداد مجرمان دو کشور، کشت جایگزین خشخاش و تأمین امنیت ناوگان ایرانی در کشور افغانستان، پیگیری می‌شود.
 
روابط عمومی استانداری خراسان رضوی به نقل از دین پرست نوشت،جلسه کارگروه امنیتی دو کشور در تاریخ 12 و 13 و همچنین 27 و 28 مهر/ میزان در تهران،برگزار می‌شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *