چاپ کتاب تصویر برجسته ویژه کودکان نابینا برای اولین‌بار در قم +تصاویر

5:30 - 04 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۲۶۹
مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم از تولید کتاب تصویر برجسته برای اولین بار ویژه کودکان نابینا در قم خبر داد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ذاکرنیوز، حسن عبدلی درباره فعالیت هایی در خصوص لمس تصویر توسط کودکان نابینا برای اولین بار اظهار کرد: در این بخش توانسته ایم کتاب تصویر برجسته را برای اولین بار در سطح کشور ویژه کودکان نابینا، طراحی و تولید کنیم که مورد استقبال قرار گرفت. در این بخش و با استفاده از کاغذهای سایتکس تصاویر را با دستگاه های ویژه ای به صورت پفکی در می آوریم تا کودکان نابینا با لمس این تصاویر آن را درک کنند. وقتی کودکی نابینا برای اولین بار با لمس تصویر کتاب، شکل خرگوش را لمس کرد و شناخت واقعا به ارزش این طراحی پی بردیم. همچنین توانسته ایم نقشه ایران برای کودکان نابینا نیز برجسته سازیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این بخش برای کودکان نابینا عنوان کرد: با توجه به اینکه 52 نفر از 402 عضو نابینای این کتابخانه در قم را کودکان تشکیل می‌دهد، برای اولین بار در سطح کشور بخش کودک و نوجوان نابینا در کتابخانه‌های عمومی فعال شده است.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم افزود: برای کودکان نابینا در مدارس، برنامه قصه خوانی انجام می‌شود. همچنین بخش امانت دهی کتاب های بریل در این مدارس فعال است تا کودکان نابینا نیز بتوانند از کتاب های مورد نیاز خود استفاده کنند. در این بخش نیز برنامه‌هایی در خصوص بریل آموزی و حفظ و قرائت قرآن کریم و احکام برای دانش آموزان و کودکان نابینا درنظر گرفته شده است.

چاپ کتاب تصویر برجسته ویژه کودکان نابینا برای اولین‌بار در قم

عبدلی در رابطه با برخی برنامه‌های آموزشی در این بخش ویژه جانبازارن و معلولان خاطرنشان کرد: همچنین 2 دوره ICDL ویژه جانبازان و افراد معلول برگزار شده است که 25 نفر این آموزش ها را گذراندهاند و مدرک فنی حرفهای دریافت کرده‌اند.

چاپ کتاب تصویر برجسته ویژه کودکان نابینا برای اولین‌بار در قم

چاپ کتاب تصویر برجسته ویژه کودکان نابینا برای اولین‌بار در قم

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *