رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حرفه مهندسی نیازمند شفافیت در عملکرد است

23:15 - 27 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۶۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : بیشترین تواقع و انتظار ما از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان استانداردسازی خدمات مهندسی و نحوه نظارت بر آنها است و همچنین مبانی قیمت گذاری نیز باید مورد بازنگری و توجه قرار گیرد.
به گزارش گروه اقتصاد ، حامد مظاهریان در خصوص نظام مهندسی ساختمان در کشور گفت: کار مهندسی با آزمون و خطا همراه است اما نیازمند دقت و شفافیت است.

وی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی از گروه‌های مرجع جامعه به شمار می‌رود افزود: حساسیت جامعه بر فعالیت این قشر زیاد است و جایگاه آنها بر اساس عملکردشان تعیین می‌شود اگر نتوانیم اعتماد جامعه و افکار عمومی را جلب کنیم حساسیت ایجاد می‌شود و برای مشروعیت گروه مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی مهندسان را از گروه‌های متخصص جامعه و در بین مردم دانست و گفت: آنها با 400 هزار عضو در بین تمامی مجموعه‌های تخصصی، مردمی‌تر هستندو جامعه انتظار دارد در مقابل عملکرد و یا کاستی‌های احتمالی پاسخگو باشند.

مظاهریان با بیان اینکه نباید در کار دنبال مقصر باشیم افزود: باید از آزمون‌ها درس گرفت و از تجارب استفاده کرد.

وی به دوره جدید برای شورای مرکزی نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: دوره پیش رو دوره پرکاری است و جامعه از ما انتظار زیادی دارد که نیاز است با بازنگری‌ها و برخی اصلاحات رفتار مهندسی را بازسازی کرد و به عنوان نمایندگی جامعه مهندسی، وظیفه سنگینی که بر دوش ماست را به خوبی ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: امروز سازمان نظام مهندسی شاهد چرخه‌ای جدید در شورای مرکزی است و باید بتواند انتظارات اعضا، افکار عمومی و مجموعه‌های ذی ربط را بر آورده سازد.

مظاهریان گفت: با دیدگاه اعضاء نظام مهندسی، سخنان و اهداف گفته شده می‌توان برنامه‌ای سه ساله را برای شورا و نظام مهندسی تعریف و تدوین کرد.

وی باتاکید بر شفافیت در عملکرد گفت: سازمان نظام مهندسی باید نماد شفافیت باشد و با این ویژگی و شاخصه می‌تواند اهدافی را که در قانون به آن اشاره شده را محقق کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: بیشترین تواقع و انتظار ما از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان استانداردسازی خدمات مهندسی و نحوه نظارت بر آنها است و همچنین مبانی قیمت گذاری نیز باید مورد بازنگری و توجه قرار گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *