مشهد باید به قطب فرهنگی، عقیدتی جهان اسلام تبدیل شود

2:35 - 25 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۴۱۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مرجع عالی‌قدر جهان تشیع بر لزوم برنامه‌ریزی و کار مداوم برای تبدیل مشهد به قطب و پایگاه فرهنگی و عقیدتی جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ،آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیت‌های موجود مشهد و سابقه تاریخی این شهر مقدس در توسعه مبانی دینی و انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و کار مداوم، باید مشهد مقدس به قطب و پایگاه فرهنگی و عقیدتی جهان اسلام و مرکز پاسخگویی به شبهات و مسائل دوستداران اهل‌ بیت(ع) تبدیل شود.

وی توجه به گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین آن برای زائران میلیونی حضرت رضا(ع) و معرفی ارکان، اهداف و مأموریت‌های انقلاب و نهضت اسلامی برای مردم دنیا با استفاده از شیوه‌های فرهنگی و تبلیغی را از موضوعاتی برشمرد که باید در دستور کار مسؤولان و متولیان امور قرار گیرد.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع افزود: امروز دشمنان اسلام با ایادی مزدورشان در منطقه مانند آل‌خلیفه و آل‌سعود درصدد هستند که اسلام ساختگی را جایگزین اسلام ناب و واقعی کنند و در برهه کنونی اتحاد ملت‌های مسلمان برای افشای ماهیت و مقابله با آن‌ها بسیار ضروری است.

نوری همدانی تصریح کرد: اکنون قدس شریف و مکه مکرمه دو پایگاه اصلی مسلمانان، در چنگال استکبار و عمال آن‌هاست و ان‌شاءالله با همت مسلمانان شاهد آزادی این مکان‌های شریف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برپایی سفره‌های افطار در ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی و توزیع غذای متبرک در بین اقشار محروم و مستضعف جامعه، این اقدامات را بسیار ارزشمند توصیف و خاطرنشان کرد: بحمدالله توجه به زائران و تکریم آنان در دوران مسؤولیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی افزایش‌ یافته است و امیدواریم اقداماتی که صورت می‌پذیرد رضایت هرچه بیشتر زائران را به دنبال داشته باشد.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به موضوعات حاشیه شهر مشهد تأکید داشته‌اند، تصریح کرد: مدیریت حواشی شهر مشهد و ساماندهی اقتصادی و فرهنگی؛ آن‌گونه که از همه جهات مناسب و درشان شهر امام رضا علیه‌السلام باشد، از دیگر مواردی است که باید به آن اهتمام داشت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات آستان قدس رضوی در زمینه توسعه خدمات به زائران و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *