حمل كالا و بار برای تهرانی‌ها آسان‌تر شد/درخواست پیک موتوری با اینترنت بار

18:20 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۲۹۸
مديرعامل شركت حمل كالا و بار تهران (پيك بادپا) گفت: با ااپيليكيشن پيك سبز مشتری امكان حمل بار و کالا برای شهروندان تهرانی آسان تر می شود.
حمل كالا و بار برای تهرانی‌ها آسان‌تر شد/درخواست پیک موتوری با اینترنت باربه گزارش گروه جامعه ،غلامرضا ترابیان با اشاره به پیگیری‌های یك سال اخیر شركت پیك بادپا برای تهیه و بهره‌برداری از این نرم افزار قابل نصب روی موبایل‌ها گفت: این نرم افزار امكان خدمات‌رسانی مجموعه پیك بادپا را برای حمل كالا و بار تهرانی‌ها به مقاصد مورد نظر بهتر و سریع‌تر می‌كند.
 
وی ادامه داد: در گذشته شهروندان می توانستند ضمن تماس با نمایندگی‌های پیك بادپا و یا شماره چهار رقمی 8282 درخواست‌های خود را مبنی بر در اختیار گرفتن پیك موتوری و یا وانت‌بار برای حمل كالا و بار اعلام كنند. همچنین در این روش‌های سنتی راكب موتور و یا راننده وانت‌بار مجبور بود تا با تحویل گرفتن بار و یا كالا از مبداء و رساندن آن به مقصد دوباره به محل نمایندگی خود بازگردد كه همین مساله باعث افزایش ترافیك و ترددهای غیر ضروری در تهران می‌شد و از همه مهمتر با توجه به ترافیك پایتخت امكان دریافت سفارشات و كسب درآمد بیشتر برای راننده كمتر بود.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل برای بالا بردن كارآیی خدمات پیك بادپا از یك سو و از سوی دیگر افزایش درآمد رانندگان فعال در این بخش و كاهش سفرها در شهر كه باعث آلودگی هوا و ترافیك می‌شود؛ نرم افزار پیك سبز موتوری را تهیه كنیم.
 
مدیرعامل شركت پیك بادپا با اعلام اینكه مردم از طریق این نرم افزار می توانند بدون تماس و تنها با نصب این نرم افزار و از طریق اینترنت درخوات حمل بار خود را به مقاصد مورد نظراعلام كنند، یادآور شد: حتی شهروندان می توانند از طریق دستگاه GPS و نقشه این اپلیكیشن بار و كالای خود را تا رسیدن به مقصد مورد نظر رصد كنند.
 
وی با بیان اینكه برای افزایش خدمات اینترنتی پیك بادپا شركت الكترونیكی پیك سبز راه اندازی شد، بیان كرد: اعتقاد داریم كه این نرم افزار برای نخستین بار در كشور و حتی خاورمیانه ؛ موثرترین اپلیكیشن در حوزه حمل و نقل شهری است. به عبارت دیگر در اهدافی كه برای تهیه این نرم افزار در نظر گرفتیم به سه عامل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی توجه وی‍ژه‌ای داشتیم.
 
ترابیان تاكید كرد: از نظر اجتماعی شهروندان با اطمینان و آرامش بیشتری می‌توانند حمل كالا و بارهای خود را با امكان رصدی كه این نرم افزار به آنها می دهد؛ به پیك بادپا بسپارند. همچنین با حذف سفرهای غیر ضروری امكان درآمدزایی بیشتررا برای راكبان پیك فراهم می‌كند و با توجه به آلایندگی موتور سیكلت‌ها در تهران با حذف هر سفر غیر ضروری برای بازگشت راكبان به دفاتر پیك بادپا 40 درصد آلودگی هوا و آلودگی صوتی در تهران كمتر خواهد شد.
 
در ادامه مهندس طاهریان، مسئول شركت پیك سبز دراره نحوی كاركرد این اپلیكیشن توضیح داد: این نرم افزار از طریق پیامك، دانلود از تلگرام و یا با مراجعه به آدرس‌های www.e8282.ir  ، www.e8282.com و www.peiksabz.ir آن را دریافت و روی تلفن‌های همراه خود بارگزاری کنند.
 
به گفته وی؛ در آینده نزدیک قابلیت‌های بیشتری به این سیستم افزوده خواهد شد، به ویژه اینكه به زودی امكان پرداخت هزینه‌ها از طریق سیستم بانکی و به صورت الکترونیک در همین نرم افزار محیا خواهد شد.
 
مسئول شركت الكترونیك پیك سبز با اشاره به مسائل امنیتی این نرم افزار تاكید كرد: تمام نکات امنیتی در طراحی این نرم افزار رعایت شده و تلاش شده است نفوذناپذیری آن به طور کامل مد نظر قرار گیرد. مشتریان شرکت بادپا باید به این نکته توجه داشته باشند که کلیه نیروهای این شرکت دارای کارت شناسایی ویژه هستند که هنگام مراجعه به مشتریان توسط این کارت‌ها قابل شناسایی هستند.
 
طاهریان با اشاره به شیوه ثبت سفارش برای حمل كالا و بار از طریق اپلیكیشن بیان كرد: در نرم افزار جدید پس از ثبت سفارش توسط مشتری نام راکب به همراه شماره تلفن در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. همچنین نقشه استفاده شده در این سیستم در صورت اتصال تلفن همراه به اینترنت به روزرسانی شده و حجم ترافیک موجود در سطح شهر تهران را نشان می‌دهد. در حال حاضر اجرای این طرح با به کارگیری 100 موتور سیکلت آغاز شده که در صورت افزایش تقاضای مشتریان امکان افزایش موتورسواران نیز وجود دارد.همچنین به زودی امكان حمل بار به وسیله وانت‌بار نیز به این نرم افزار افزوده خواهد شد.
 
به گفته وی؛‌در حال حاضر در تهران بیش از 200 هزار موتور سوار کار مشغول فعالیت هستند که با اجرای این سیستم می‌توان آنها را در قالب مشخصی ضمن شناسایی ساماندهی و به کار گرفت. در حال حاضر هیچ یک از این موتورها در قالب شرکت‌های حمل و نقلی مشخص کار نمی‌کنند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *