رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در فیروزآباد

1:15 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۱۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به منظور کمک به آزادسازی محکومین جرائم غیرعمد جشن گلریزان با حضور مسئولین قضایی و اجرایی، اقشار مختلف و خیرین در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.
برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در فیروزآبادبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای فارس، به منظور کمک به آزادسازی محکومین جرائم غیرعمد جشن گلریزان با حضور مسئولین قضایی و اجرایی، اقشار مختلف و خیرین در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

امام جمعه فیروزآباددر این مراسم نقش امر به معرف و نهی از منکر را در زمینه کاهش ورودی زندانیان موثر دانست و گفت: اسلام تاکید خاصی بر امر به معروف و نهی از منکر دارد و زمانی که ارزشها در جامعه تغییر کنند و معروف منکر شود و منکر معروف گردد جامعه به سمت تباهی رفته و ضمن اینکه تعادل ذهنی افراد جامعه به هم می خورد ، شاهد افزایش جرائم و آمار ورودی زندانیان خواهیم بود.

حجت الاسلام هاشم زاده اضافه کرد: هر شخصی تکامل خود را در موضوع خاصی دنبال می کند و زمانی که افزایش تجملات موضوع تکامل اکثریت جامعه قرار گیرد به دنبال جمع آوری مال به هر طریقی خواهند بود و اینجاست که زمینه شکست مالی ایجاد و به زندان می افتند.

امام جمعه فیروزآباد ضمن اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: اسلام دستگیری از نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار داده و ضروری است تا مستمندان و خیرین در زمینه کمک به اینگونه افراد اقدام نمایند.

رئیس دادگستری فیروزآباد نیز اظهار داشت: کاهش جمعیت ورودی زندانیان، نیازمند تقویت زیرساختها و بهبود وضعیت اقتصادی می باشد.

صمد چوبینه افزود: سیاست قضایی بر پیشگیری تاکید دارد و ضروری است تا قبل از ارتکاب جرم نسبت به امر پیشگیری توجه بیشتری شود و می طلبد تا قوه مقننه نسبت به ایجاد قانون مناسب و نوسازی قوانین جهت عدم استفاده از مجازات حبس برای محکومیتهای مالی اقدام نماید و مسئولین اجرایی نیز نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش بیکاری همت کنند.

فرماندار فیروزآباد که سخنران بعدی بود ضمن دعوت خیرین به مساعدت در آزادسازی محکومین جرائم غیرعمد بیان کرد: با افزایش امکانات اجتماعی، فرهنگ استفاده از امکانات افزایش نیافته که این امر باعث افزایش تصادفات و سوانح شده و مقصر بدلیل عدم توانایی در پرداخت دیه زندانی می گردد و لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

رئیس زندان فیروزآباد نیز در ابتدای مراسم به بیان عملکردهای زندان فیروزآباد از بعد عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، قضایی ، حقوق شهروندی و … پرداخت.

سیدعلی هاشم پور گفت: در سال گذشته با مساعدت ستاددیه استان ۴۲نفر از محکومین مالی با پرداخت مبلغی حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از زندان آزاد و انتظار می رود که در سال جاری نیز با افزایش فعالیتهای ستاد دیه ، تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شوند.

قابل ذکر است در این جشن که در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد برگزار شد ، قضات دادگستری ، شهردار، جمعی از وکلاء و سردفتران و محبان اهلبیت نیز شرکت داشتند و بالغ بر بیست میلیون تومان نقدی و تعهدی جمع آوری شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *