مهریه های بالا تضمینی برای تداوم زندگی مشترک نیست

22:20 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۱۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دشتکیان گفت : مهریه های بالا تداوم و استحکام زندگی مشترک را تضمین نمی کند و در بسیاری از مواقع باعث شکست زندگی مشترک می شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علی محمد دشتکیان با اشاره به وضعیت دعاوی خانواده در شهرستان ابرکوه و تشکیل پرونده های طلاق ، مهریه ، نفقه و تمکین در دستگاه قضایی این شهرستان افزود : باید قبل از ازدواج درک کامل و عمیقی نسبت به وضعیت اقتصادی و خانوادگی خانواده همسر حاصل شود و توقعات زوجین نسبت به یکدیگر تعدیل گردد.

وی اظهار داشت : باید توقع از همسران و انتظار پیشرفت های سریع و آنی در مسائل مالی و اقتصادی در زندگی مشترک نباشد که این مسئله بستر شروع اختلافات خواهد بود.
وی یادآور شد : البته مردان نیز در کوران کسب رزق حلال نباید از ابراز محبت به همسر خود غفلت نمایند که طبق تعالیم دین مبین اسلام محبت مرد به همسر خود درمان بسیاری از درد های زندگی است.

این مقام قضایی ، ازدواج هایی زود هنگام را از دیگر عوامل طلاق ذکر کرد و ابراز داشت : عدم بلوغ فکری ، عقلی ، اجتماعی و اقتصادی در ازدواج های زود هنگام باعث ایجاد اختلافات خانوادگی و گسست پیوند مقدس ازدواج می گردد.

وی بر استفاده از مشاوره های خانوادگی تأکید کرد و بیان داشت : خانواده ها باید قبل از ازدواج و حتی پس از آن و در موقع بروز اختلافات خانوادگی از تجربه و تبحر مشاوران خانوادگی برای اخذ تصمیمات مهم و انتخاب روش و رویه های درست بهره گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه تعهد و مسئولیت پذیری را از عوامل استحکام  زندگی مشترک دانست و تصریح کرد : زندگی مشترک به معنای اعتماد و تعهد به همسر است و نباید تحت تأثیر فرهنگ زندگی های ماهواره ای و فرهنگ های معارض با اعتقادات دینی و اسلامی دچار تزلزل و شکست واقع گردد.

وی دقت والدین در مداخله در اختلافات خانوادگی زوجین جوان را خواستار شد و گفت : در اکثر مواقع حمایت والدین در اختلافات از فرزندان ، حمل بر دخالت می گردد و این موضوع نه تنها کمکی به حل مسئله نخواهد کرد بلکه در بسیاری از مواقع اختلافات را بیشتر و عمیق تر می کند.
دشتکیان ادامه داد : باید برای حل اختلاف زوجین از افراد ذی نفوذ و با تجربه استفاده شود تا اختلافات ریشه ای و مبنایی حل و فصل گردد.

وی از معضل اعتیاد به عنوان بلای خانمان سوز زندگی مشترک یاد کرد و خاطرنشان کرد : اعتیاد به مثابه یک بیماری است و خانواده ها در مواجهه با این معضل باید عزم جدی برای درمان قطعی و کامل آن داشته باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *