دستمال کاغذی با فناوری نانو در دنیا، رونمایی شد + عکس

5:30 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۰۴۳
نخستین دستمال کاغذی هوشمند تولید شده با فناوری نانو در دنیا، به بازار رسید.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از باشگاه خبرنگاران، مخترع دستمال کاغذی نانوتکس دیروز در مراسم رونمایی از این محصول، گفت: بعد از پنج سال تلاش و با انجام 57 نوع از انواع آزمایش ها، این دستمال کاغذی با تولید یک میلیون واحد به دست مصرف کنندگان رسید.

دستمال کاغذی با فناوری نانو در دنیا، رونمایی شد + عکس

جواد کریمی افزود: این دستمال نخستین دستمال کاغذی آنتی باکتریال توسط کارشناسان ایرانی تولید شده و با برند ایران به بازارهای جهانی می رسد.

وی ادامه داد: در 48 کشور دنیا، این محصول با عنوان Dct به ثبت جهانی رسیده که سومین صنعت در صنایع سلولزی کشور بوده که به ثبت بین المللی نائل شده است.

این مخترع جوان تصریح کرد: دستمال کاغذی هوشمند تولید شده با فناوری نانو، دارای ویژگی دفع 260 ویروس موجود در دست هاست که بعد از شستن دست ها، بدون آب و صابون، ممکن می شود.

وی با بیان اینکه در هنگام عطسه کردن، این دستمال کاغذی می تواند ویروس های منتشر شده را نابود کند، افزود: آزمایشات بر روی خرگوش و حلزون های بسیار حساس صورت گرفته و ثابت شده که استفاده از این محصول، عارضه ای را به دنبال ندارد.

کریمی ایران را در بحث تولید علم و نانوتکنولوژی در رتبه ششم دنیا دانست و عنوان کرد: امسال نیز، سالی است که نسل جدید دستمال کاغذی وارد بازار شده است.

وی تولید دستمال کاغذی ویتامینه، نوار بهداشتی ضد قارچ و ویروس و همچنین افتتاح نخستین پژوهشگاه سلولزی ایران را از دیگر برنامه های آینده دانست.

 /انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *