اجرای برجام با ناز و کرشمه و دبه طرف غربی همراه شد/ آمریکا ثابت کرد حد یقف ندارد

10:43 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۰۱۱
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها در یک سال اخیر حتی به تعهدات جزیی خود هم عمل نکرده اند گفت: این بازی قرار بود "برد برد" باشد اما امروز "باخت برد" شده چرا که ما تمام تعهدات خودمان را انجام داده ایم اما اجرای برجام با ناز و کرشمه و دبه طرف غربی همراه شده است.
سروریپرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به گذشت یک سال از توافق برجام میان ایران و 5+1 گفت: در این یک سال جمهوری اسلامی ایران به صد در صد تعهدات خود عمل کرد و این اقدامات مورد تایید کامل غربی ها قرار گرفت درحالیکه متاسفانه همانطور که پیش بینی می شد به علت عدم شفافیت و عدم زمانبندی روشن برای اجرای تعهدات طرف مقابل، ما شاهد دبه کردن ها و بهانه آوری ها و عدم اجرای تعهدات از سوی آمریکایی ها هستیم.

وی افزود: نگرانی بزرگتر این است که آمریکایی ها و غربی ها نه تنها تعهدات خود را انجام نداده اند بلکه بر اساس پیش بینی هایی که دلسوزان انقلاب داشتند، وارد حوزه های دیگر شدند و برجام را به موضوعات غیرهسته ای گره زدند.

سروری با بیان اینکه طرح موضوعات موشکی از طرف آمریکایی ها و 5+1 و سازمان ملل، نشان داد که تحلیلی که قبلا در خصوص بدعهدی طرف مقابل از سوی مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب صورت می گرفت تحلیل درستی بود عنوان کرد: طرف غربی و به ویژه آمریکا در این ماجرا بدعهدی و ثابت کردند که حد یقفی ندارند و بعد از موضوعات هسته ای به سراغ سایر موضوعات نظیر موشکی و حقوق بشر می روند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: 5+1 انجام تعهدات خودش را به صورت غیر رسمی به ادامه مذاکرات در موضوعات دیگر مشروط کرده البته این را رسما نگفته اما با اقدامات و فشارهایی که وارد می کند نشان می دهد که هدف آنها تحقق همین موضوع است.

سروری با بیان اینکه امروز پس از گذشت یک سال از امضای برجام، تحریم ها هنوز در کاسه ایران وجود دارد گفت: حتی در موضوعات جزیی که چندان برای ما دارای ارزش و اهمیت نبود و جزو اولویت های ما محسوب نمی شود مثل خرید هواپیما دیدیم که آمریکایی ها با یک ترفند مسخره آن تصمیم را به کنگره برده و در نتیجه آن را هم فعلا منتفی کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در یک سال اخیر حتی به تعهدات جزیی خود هم عمل نکرده اند گفت: این بازی قرار بود "برد برد" باشد اما امروز "باخت برد" شده چرا که ما تمام تعهدات خودمان را انجام داده ایم اما اجرای برجام با ناز و کرشمه و دبه طرف غربی همراه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *