هفته‌های موسیقی را در آذربایجان غربی برپا می‌کنیم/ تاثیر جشنواره‌های موسیقایی در شناخت فرهنگ ایرانی، دور از انکار است

12:09 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۳۸۲
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به برپایی جشنواره های موسیقایی در استان آذربایجان شرقی از تاثیر دور از انکار این جنشواره ها در معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایرانی سخن گفت.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان مبنی بر اینکه پس از پایان اجرای سمفونی "ارمیا" چه برنامه هایی را برای ادامه روند اجراهای موسیقی در این استان در نظر گرفته ، گفت: در استان آذربایجان غربی یکسری از فعالیت ها را به صورت سالیانه انجام می دهیم که یکی از آنها اجرای جشنواره های موسیقایی مرزی است.

وی ادامه داد: اجرای چنین جشنواره هایی در شناخت فرهنگ و آداب موسیقایی آذربایجان به هموطنان خودمان و همچنین ساکنان دیگر کشورها تأثیر بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی همچنین توضیح داد: امیدواریم زیبایی ها و تنوع های استان آذربایجان غربی را در زمینه فعالیت های موسیقایی هم بتوانیم با وحدت و در کنار هم بودن آن ها نشان دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین هفته های موسیقی را در کنار جشنواره ساز و سوز عاشقی در آذربایجان غربی مدنظر داریم که البته به دلیل مشکل مالی جشنواره ساز و سوز عاشقی موفق به ادامه فعالیت خود نشد اما پیشنهادهایی را درخصوص برگزاری دیگر جشنواره های موسیقایی به آقای صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی ارائه داده ام که در صورت موافقت، آن ها را به مرحله اجرایی شدن می رسانیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *