پایه اصلی اقتصاد مقاومتی بر مشارکت مردم استوار است

17:47 - 21 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۳۷۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور گفت: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی بحث حضور پرقدرت و موثر مردم است؛ یعنی پایه اصلی اقتصاد مقاومتی بر مشارکت مردم استوار شده است.
پایه اصلی اقتصاد مقاومتی بر مشارکت مردم استوار استبه گزارش گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست با سرمایه گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی علاقه مند به سرمایه گذاری در استان های منتخب اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان و استانداران آذربایجان شرقی،؛ لرستان و کرمان در وزارت کشور افزود: هر چند ویژگی های درون زایی، برون گرایی، عدالت و دانش محوری جزو ویژگی های دیگر اقتصاد مقاومتی است اما موضوع مشارکت مردم، رکن اصلی است.

وزیر کشور ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی، توصیه و تاکید رهبری، پیگیری های مجدانه رئیس جمهوری به عنوان یک امر ضروری ، عقلانی و توجیه دار هم در حوزه اقتصادی، سیاسی – امنیتی و هم در مورد نیاز کشور در شرایط کنونی، دولت اقدام به تاسیس قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی کرد.

وی اضافه کرد: سیاست های کلان را رهبر معظم انقلاب ارائه داده اند و دولت برنامه ها را در این زمینه تصویب کرد و در همین راستا سه استان کرمان، آذربایجان شرقی و لرستان را به عنوان استان های نمونه و الگو از بین 31 استان به صورت ویژه که پیشران و جلودار اقتصاد مقاومتی برای بقیه استان ها باشند مشخص کرده است. البته بقیه استان های ما هم در مسیر اقتصاد مقاومتی برنامه های خود را دارند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: با نگاهی که وزارت کشور به موضوع اقتصاد مقاومتی دارد همواره معتقد است در صورت واگذاری اختیارات و رفع موانع بوروکراسی در استان ها می توانیم از ظرفیت و توان آنها در جهت توسعه و پیشرفت هم استانی ، هم منطقه ای و هم ملی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال واگذاری این سه استان به وزارت کشور به عنوان متولی امر یک نمونه و الگویی خواهد بود که هر توفیقی در این استان ها کسب کردیم بلافاصله به بقیه استان ها تسری داده شود و آنها کار را پیگیری کنند.

رحمانی فضلی افزود: بنای ما بر این است که بتوانیم هم سیاست های کلان را در استان ها و هم برنامه های ملی را با برش های استانی در استان ها پیگیری کنیم و هم برنامه های پیشنهادی استان ها را که تدوین کرده اند و تا سطح روستاها نیز به عنوان پروژه تعیین شده است بتوانیم به کمک هم پیش ببریم.

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی که صورت گرفته بخشی اقدامات ساختاری است و بخشی از اقدامات در جهت کشف و تعیین علل عدم رشد کافی و سرعت لازم در پیشرفت پروژه ها بوده است.

رحمانی فضلی گفت: موانعی در مسیر کار بوده که دستگاه ها و نهادهایی که متولی هستند باید نسبت به رفع آنها اقدام کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *