تشکیل موسسه داوری به منظور ارتقای وضعیت رسیدگی به دعاوی/ راه‎اندازی 10 موسسه جدید در دستور کار

2:30 - 22 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۳۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلالوند از تأسیس موسسه‎های داوری برای ارتقای وضعیت رسیدگی به دعاوی و کاهش ورودی دادگاه‌ها خبرداد.
«جلالوند» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از تشکیل موسسه داوری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش پرونده‎های ورودی همچنین کمبود کادر قضایی، ارائه خدمات به شهروندان با موفقیت کمتری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این میان مدیریت دادگستری استان قزوین و قضات تمام تلاش خود را به منظور ارائه خدمات متناسب با شأن شهروندان بکار می گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین اضافه کرد: آنچه موجب می شود تا ما به واسطه کمبودها و حجم پرونده ها شرایط مطلوب تری داشته باشیم، ایجاد موسسات داوری است.

وی افزود: در اجرای فصل هفتم قانون آئین دادرسی مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از قوه قضائیه، تأسیس این موسسات را در  دستور کار خود قرار داده و از سال 1393 اقدامات مقدماتی در این راستا انجام شده است.

جلالوند عنوان کرد: طی سال 94 این موضوع پیگیری شد که با هماهنگی و همکاری مناسب کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه شاهد تأسیس 14 موسسه در این حوزه بودیم که هشت موسسه مربوط به مرکز مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه و شش موسسه مربوط به کانون وکلای دادگستری استان بوده است.

وی در پایان گفت: سال 94 یکی از موسسات مذکور فعالیت رسمی خود را در قزوین آغاز کرده است و در حال حاضر راه اندازی 10 موسسه جدید در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین قرار دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *