رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ مسن ترین انگلیسی در سن 113 سالگی

5:30 - 21 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۶۷۸
خانم 'کلادیس هوپر' مسن ترین انگلیسی روز شنبه در سن 113 سالگی در خانه سالمندان در منطقه 'رایدی' واقع در جزیره ای کوچک در جنوب انگلیس فوت کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، هوپر که حرفه‌اش نوازندگی پیانو بود، در هجدهم سال 1903 میلادی، زمانیکه برادران رایت نخستین هواپیمای قابل پرواز را ساختند، در جنوب شرق لندن به دنیا آمده بود.

خانم هوپر در هجدهم ژانویه گذشته جشن تولد 113 سالگی خود را جشن گرفته بود.

مرگ مسن ترین انگلیسی در سن 113 سالگی

'دریک هرمیستون ' 85 ساله پسر 'کلادیس هوپر ' می‌گوید راز عمر طولانی مادرش که 113 سال و شش ماه عمر کرد، تنها خوردن غذاهای سالم بوده است.

به گزارش منابع انگلیسی، خانم هوپر در سال گذشته میلادی، با ورودش به سن 112 سالگی به‌عنوان پیرترین فرد انگلستان نامش در رکورد جهانی گینس ثبت شد.

وی در رده 12 فهرست پیرترین افراد جهان قرار داشت.

خانم هوپر در سال 1988میلادی شوهرش را که خلبان نیروی هوایی انگلیس بود و سابقه خدمت در دو جنگ جهانی را داشت، از دست ‌داده بود.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، در زمان حاضر در این کشور 14 هزار و 450 نفر در سن 100سالگی و یا بیشتر بسر می‌برند و تخمین زده می‌شود که 780 نفرشان بیش از 105 سال سن داشته باشند.

با مرگ خانم هوپر، بر اساس تارنمای پیرترین‌ها در انگلستان، 'بسای کام' 112 ساله از روترهام مسن‌ترین فرد این کشور شناخته می‌شود.

در زمان حاضر پیرترین فرد جهان فردی به نام 'اما مورانو' ایتالیایی است که در نوامبر گذشته 116 سالگی خود را جشن گرفت.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *