رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت توسعه مراکز ترک اعتیاد رایگان و ارزان قیمت در کشور

1:25 - 20 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۲۶۴
رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: نگاه مبتنی بر گسترش مراکز ماده 15 و لزوم سرمایه گذاری برای ترک اعتیاد افراد خودمعرف از سوی مسئولان بهزیستی بارها اعلام شده است.

به گزارش گروه جامعه ، مجید رضازاده گفت: جمع آوری صرف افراد معتاد در بلندمدت تاثیرگذار نیست. ما برای اینکه معتاد متجاهر چه زن و چه مرد را از حالت بی خانمانی در بیاروریم و به زندگی سالم بازگردانیم، چاره ای نداریم جز آن که از مسیر درست برویم. یکی از مسیرها توسعه مراکز ترک اعتیاد ارزان قیمت یا رایگان است که در حال حاضر بودجه این مراکز کم شده و مراکز رایگان و چندان ارزان قیمت نیستند.

وی ادامه افزود: تجربه نشان می دهد گسترش برنامه کاهش آسیب و توسعه مراکز خودمعرف یا مراکز ماده 15 از مهم ترین راه ها برای کاهش آسیب است. مراکزی که در آن معتاد نه با اجبار که با میل خود و به طور داوطلبانه پذیرش می شود.

رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: طبق قانون بهزیستی موظف است تا مراکز ماده 15 را گسترش دهد و در حال حاضر هم 2 هزار و 300 مرکز در حال فعالیتند. برخی از این مراکز ارزان قیمت و برخی در اختیار بخش خصوصی قرار دارند.

رضازاده خاطرنشان کرد: در مراکز ماده15 با سیستم مددکاری تلاش می شود تا بهبودیافتگان به خانواده بازگردند و زنان بی سرپرست نیز به مراکز اجتماعی زنان آسیب دیده ارجاع داده شوند. خانم های معتادی هم که به ماشین های اورژانس اجتماعی مراجعه کنند در صورت تمایل بلافاصله به مراکز درمان خودمعرف سپرده می شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *