طرح‌های اشتغال زایی زود بازده زندان، نیازمند افراد کارآفرین است

15:33 - 14 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۷۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: در زمینه اشتغال زندانیان باید طرح های زود بازده با مشارکت افراد مبتکر ، طراح و کارآفرین پیگیری شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حبیبی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود : در بسیاری از موارد کمک به زندانیان در قالب وام های خرد و تسهیلات مالی کم در اختیار زندانیان قرار می گیرد که این امر مشکلات زندانی را به صورت کامل و بنیادی حل نمی کند و به طور معمول زندانی حتی در بازگرداندان وام خود نیز دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد : می توان با استفاده از مغز های متفکر و طراح و جلب مشارکت آنان ، تسهیلاتی را به جای توزیع بین زندانیان به صورت یکجا برای یک کار تولیدی ، خدماتی و یا صنعتی به کار گرفت تا یک کار ماندگار و حرفه مستمر و ممردرآمد و اشتغال دائمی برای مددجویان به ویژه بعد از خروج از زندان ایجاد گردد.

این مقام قضایی تصریح کرد : شرایط بومی منطقه و بافت فرهنگی و اجتماعی استان مستعد فعالیت های زیادی است که نیاز به یک مدیریت و همدلی و همگرایی دارد تا برای مددجویان زندانی فرصت های بهتری خلق شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تلاش ها و زحمات مجموعه زندان ها برای بازسازی شخصیت زندانی و بازگشت شرافتمندانه مددجویان به اجتماع ، اظهار داشت : در مجموعه زندانها اقدامات زیادی در زمینه های فرهنگی ، مذهبی ، حرفه آموزی و علمی صورت می گیرد ، اما نتیجه بخش بودن این تلاش ها در گرو فراهم آوردن یک شرایط مطلوب پس از خروج زندانی و بازگشت آن به اجتماع است.

وی با تقدیر از حضور دستگاه های مختلف در شورای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین ارائه پیشنهادات اثر بخش آنان به مرکز مراقبت  پس از خروج  زندانیان ، ابراز داشت : باید برای هریک از موضوعات و پیشنهادات رسیده یک کمیسیون تخصصی تشکیل داد و با تمرکز در همان موضوع راه های اجرایی و عملیاتی کردن آن پیشنهادات بررسی شود.

وی افزود : ارائه همه پیشنهادات در یک جلسه و از سوی همه ادارات مدعو و عضو ،کمک چندانی به اصل مسئله نخواهد کرد و باید با کارگروه های تخصصی کار را دنبال کرد.

حبیبی با تأکید بر اینکه با جلسه و صورتجلسه کار عملیاتی صورت نمی گیرد، گفت : باید یک برنامه زمانبندی دقیق و مشخص ، نتایج دقیق رصد و ارزیابی شود و در 6 ماهه دوم  سال به صورت کامل تعیین شود که کدام راهکار ها  نتیجه بخش تر و اثر بخش تر بوده است.

وی خاطرنشان کرد : باید از ظرفیت بنیاد تعاون هم در این خصوص استفاده شود ، متاسفانه بنیاد تعاون حداقل در استان برای امر اشتغال زندانیان بعد از خروج فعالیت چشمگیری نداشته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *