آخرین وضعیت اصلاح قانون مجازات اسلامی/ آغاز تدوین پیش نویس اصلاحیه در کمیسیون امور جزایی

9:10 - 16 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۵۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کاظم پور در تشریح آخرین جزئیات قانون مجازات اسلامی گفت: اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضائیه ، آسیب شناسی این قانون را در دست کار خود قرار داده و همزمان کمیسیون امور جزایی نیز پیش نویس اصلاحیه آن را آغاز کرده است.
سید جعفر کاظم پور مدیرکل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح آخرین جزئیات اصلاح قانون مجازات اسلامی گفت: اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضائیه، آسیب شناسی این قانون را در دست کار خود قرار داده و همزمان کمیسیون امور جزایی نیز پیش نویس اصلاحیه آن را آغاز کرده است.

وی افزود: قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 که بر اساس 85 قانون اساسی به صورتی آزمایشی و برای مدت پنج سال به تصویب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی رسیده است پس از اجرایی شدن، نواقص و اشکالات آن آشکار شده و دراین خصوص حقوقدانان، قضات و وکلا به نقد و بررسی آن پرداختند.

کاظم پور اضافه کرد: براین اساس اداره کل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضائیه ، آسیب شناسی این قانون را در دست کار خود قرار داده و همزمان کمیسیون امور جزایی نیز پیش نویس اصلاحیه آن را آغاز کرده است.

مدیرکل تدوین لوایح و مقررات معاونت حقوقی قوه قضائیه اظهارامیدواری کرد که در آینده نزدیک اصلاحیه نهایی قسمت کلیات قانون مجازات برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *