بهبود رسیدگی‌ها با تشکیل کمیته اتقان آرا

10:24 - 14 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۴۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فاضلیان گفت: امیدواریم با تلاش و همکاری قضات با اعضای کمیته اتقان آرا، در آینده شاهد بهبود و ارتقای بیش از پیش رسیدگی‌ها در استان البرز باشیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، جلسه کمیته اتقان آراء قضایی با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز و اعضاء کمیته برگزار شد.

احمد فاضلیان رئیس کل و رئیس کمیته اتقان آرا قضایی دادگستری استان البرز در ابتدای جلسه توضیحاتی درخصوص توجه به کیفی‌سازی آرا در دادگستری استان ارائه داده و با اشاره به اهمیت موضوع گفت: با تشکیل این کمیته، علاوه بر کیفی‌سازی آرا، فرصتی برای ایجاد فضای رقابتی سالم فراهم می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با تلاش و همکاری قضات با اعضای این کمیته، در آینده شاهد بهبود و ارتقای بیش از پیش رسیدگی‌ها در استان البرز باشیم.

مهدی جوهری دبیر کمیته اتقان آرا توضیحاتی درخصوص پیشینه و نحوه تشکیل کمیته ارائه کرده و گفت: کمیته اتقان آرا یک کمیته مشورتی خواهد بود و ظرفیت بالایی جهت استفاده از تجربیات قضات و بهره‌برداری از آن را خواهد داشت.

وی ادامه داد: نتایج جلسات این کمیته به منظور استفاده بیشتر، در اختیار کلیه قضات در حوزه‌های قضایی استان البرز  قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز افزود: بررسی کیفیت آرا در تمام سطوح دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر انجام خواهد شد اما در مرحله اول دادگاه بدوی مدنظر خواهد بود و این برنامه در سال جاری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

کمیته اتقان آرا با ریاست احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز و 15 نفر عضو متشکل از قضات مجرب تشکیل شده و مقرر گردیده در کمیته‌های سه نفره شامل دو کمیته حقوقی و سه کمیته فرعی کیفری و براساس شاخص‌های تعریف شده که اطلاع‌رسانی نیز خواهد شد، به کیفیت آرا رسیدگی کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *