گوگل، گهواره هوشمند ساخت

16:46 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۳۰۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
محققان موفق به طراحی یک گهواره هوشمند شدند که بر فعالیت کودکان نظارت می‌کند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آنا، گهواره هوشمند که توسط شرکت گوگل ثبت اختراع شده است دارای حسگرهای متعددی است که عواملی مانند تنفس، حرکت، گریه و فعالیت دستگاه گوارش کودک را ردیابی و از طریق بلوتوث به دستگاه‌های مختلف ارسال می‌کند.

این تخت هوشمند نه تنها برای والدین فایل‌های ویدئویی HD از نوزاد می‌فرستد، بلکه بر فعالیت‌های کودک نظارت می‌کند و در برخی موارد اقدامات پیشگیرانه در جهت بهبود سلامت و رفاه او نیز انجام می‌دهد
.

گوگل گهواره هوشمند ساخت

همه این اطلاعات به موقع به گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌هایی که در آن نزدیکی هستند ارسال می‌شود که این کار بدون شک باعث آرامش و سلامت روان والدین کودک می‌شود.

این گهواره فعالیت‌هایی نظیر بیدار شدن کودک، گریه کردن، کثیف کردن پوشک، بیماری، تپش قلب، سرفه یا عطسه را با حسگرهای فشار، میکروفن، حسگر هوا، حسگر حرکت و حسگر دما یا دوربین تصویربرداری حرارتی ردیابی می‌کند و همچنین دارای پروژکتور و بلندگوست که به محض بیدار شدن کودک از خواب با لیزرها و نورهای مختلف، وی را آرام می‌کند تا مجددا به خواب رود.

به عنوان مثال، اگر کودک گریه کند، پروژکتور فعال می‌شود و تصاویری از حیوانات مختلف را برای سرگرم کردن او روی سقف نمایش می‌دهد.
 همچنین برای آرام نگه داشتن کودک با استفاده از میکروفن‌های تعبیه شده برای او موسیقی ملایم پخش می‌کند. این گهواره می‌تواند مانند یک ربات عمل کند و از کودک نگهداری کند و او را بخواباند.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *