حادثه تروریستی داکا بار دیگر چهره کریه تروریسم را نشان داد

15:54 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۲۹۵
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی داکا گفت: این اقدام شوم بار دیگر چهره کریه تروریسم و کشتار مردم بیگناه را نشان داد و ثابت کرد تروریسم حد و مرز، ملیت، مذهب و جغرافیا نمی‌شناسد.

به گزارش گروه سیاسی ،بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه پس از روشن شدن ابعاد حادثه تروریستی در پایتخت بنگلادش ضمن محکوم کردن آن، با خانواده قربانیان کشته شده این حادثه، دولت و ملت بنگلادش و تمام بازماندگان ابراز همدردی کرد.

وی اظهار داشت: این اقدام شوم بار دیگر چهره کریه تروریسم و کشتار مردم بیگناه را نشان داد و ثابت کرد تروریسم حد و مرز، ملیت، مذهب و جغرافیا نمی‌شناسد و مبارزه با آن هم در گرو همکاری دسته جمعی تمام کشورها است.

قاسمی افزود: اکنون جا دارد جهان به ندای صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه‌ای بی‌امان و جدی با تروریسم و افراطی‌گری گوش فرادهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: این کشتار فجیع در هر جا به همان اندازه زشت و دردناک است و جا دارد به یک میزان به این فجایع پرداخته و برای آن چاره‌جویی شود.

قاسمی با بیان اینکه داشتن استانداردهای دوگانه و متفاوت نسبت به اقدامات هولناک تروریستی و افراطی‌گری و تکفیری در این منطقه بی‌شک علاوه بر ایجاد بی‌ثباتی و ایجاد عدم امنیت و افزایش خشونت، صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: تمام کشورهای صلح دوست جهان لازم است با فشار بر حامیان این گروه‌های افراط‌گرا در کاهش این جنایات ضدبشری تلاش کنند.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتر خود حمله مرگبار اعضای داعش به رستورانی در پایتخت بنگلادش را نشانه‌ای دیگر از لزوم اتحاد کشورهای جهان برای مبارزه با تروریسم دانست.

تروریست‌های مسلح، جمعه شب با حمله به یک رستوران واقع در منطقه دیپلماتیک «داکا»، پایتخت بنگلادش، بین 20  تا 30 نفر که برخی از آنها اتباع کشورهای دیگر هستند را گروگان گرفتند.

این اتفاق، ساعت 20:30 شب جمعه به وقت محلی رخ داد؛ تروریست‌ها، به رستوران «هولی آرتیسان»، واقع در منطقه «گولشان»، در پایتخت بنگلادش حمله کردند. پلیس بنگلادش در آخرین آمار خود از گروگانگیری داکا اعلام کرد، حمله تروریست‌ها منجر به مرگ 20 گروگان و 2 افسر پلیس شد و 6 تروریست نیز کشته شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *