مصرف کدام ریزمغذی‌ها انسان را خوش اخلاق می کند؟

16:00 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۲۵۹
انتخاب مواد غذایی سالم یک دستور العمل برای بالا بردن انرژِی بدن است. اینکه چه مواد غذایی را در سبد غذایی خانواده قرار دهیم، یک نکته بسیار مهم است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آستان، سیب یکی از میوه هایی است که مصرف روزانه آن باعث بالابردن سطح خلقیات می شود و روحیه را نیز افزایش می دهد. تغییر در رژیم غذایی باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم و ماده شیمیایی مغز می شود بنابراین بر خلق و خو روحیه اثر منفی می گذارد.

محققان در نتایج خود به این نتیجه دست یافتند که برای افزایش روحیه و خلق و خو، مصرف سیب اثر بسزایی دارد و موجب ثابت ماندن قند خون می شود. همچنین سروتونین مغز را بالا می برد.
 
بنابراین افرادی که تمایل به مصرف سیب دارند اغلب دارای روحیه شادتر بوده و خلق و خوی بهتری دارند.

مصرف کربوهیدارت نیز خلق و خوی مثبت را افزایش می دهد همچنین این ماده غذایی منبع سوخت و ساز بدن است و سطح سروتونین مغز را افزایش می دهد.

غلات سبوس دار، برنج، نان و ماکارونی که سرشار از کربوهیدرات است باعث افزایش خلق و خوی مثبت در افراد می شود. این ماده غذایی سطح قند خون را پایدار نگه می دارد.
 
یکی دیگر از ریزمغذی هایی که باید هوشمندانه در سبد غذایی خانواده جای بگیرد و باعث افزایش انرژی می شود فندق و بادام است.

این دو ریز مغذی مفید سرشار از پروتئین و منیزیم است. منیزیم یک ماده حیاتی در بدن به شمار می رود و با مصرف بادام و فندق منیزیم بدن تامین می شود.

از سوی دیگر این ریزمغذی های مفید انرژی مازاد در بدن را تخلیه می کند و همین امر موجب می شود تا سطح کیفی روحیه و خلق و خوی افراد افزایش یابد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *