رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

72 شرکت هزار فرهنگی در دوره های آموزشی امور حقوقی

0:10 - 14 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۱۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاونت حقوقی و امور مجلس گفت: بیش از 72 هزار نفر از فرهنگیان در دوره های آموزشی مرتبط با امور حقوقی شركت كرده اند.

به گزارش گروه جامعه ، حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی گفت: در سه سال اخیر وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در 298 جلسه كمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی شركت نمودند و به منظور تعامل و تبادل نظر در خصوص مسائل آموزش و پرورش و انعكاس مشكلات حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از 640 ملاقات با آنها داشتند.

وی درصد پاسخ وزیر به تذكرات نمایندگان مجلس دردولت تدبیر و امید را 73.99 درصد عنوان و تصریح كرد: بیش از 156 هزار مكاتبه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این وزارتخانه ارسال شده كه در دوره كاری مجلس نهم به بیش از 96 درصد آنها پاسخ دادیم .

ناصری زنجانی خاطرنشان كرد: در راستای اجرای بند « د» از راهكار 1-1 سند تحول، دو برنامه در دستور كار داریم كه شامل راه اندازی سامانه رسیدگی به تخلفات اداری و مكانیزه كردن بایگانی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری می شود كه در صورت تامین اعتبار تمام پرونده ها به صورت برخط قابل رویت خواهد بود.

معاون وزیر در امورحقوقی و مجلس افزود: طرح ها و لوایحی كه قرار است به دولت ارسال شود قبلاً در شورای حقوقی مطرح می شود تا انطباق آن با برنامه های سند تحول مشخص شود و بعد از ارسال در صورت لزوم در دولت از آن دفاع می كنیم و پس از ورود آن به عنوان لایحه به مجلس فعالیت ما در مجلس به منظور مصوب كردن آن آغاز می شود .

ناصری زنجانی طرح دعوی و پیگیری كلیه شكایت های آموزش و پرورش را از وظایف دفتر حقوقی دانست و اظهاركرد: بیش از 95 درصد شاكیان آموزش و پرورش كه به دیوان عدالت اداری مراجعه می كنند از فرهنگیان هستند.

وی درخصوص حمایت قضایی از همكاران فرهنگی گفت: در هرجا كه همكاری در ارتباط با شرح وظیفه خود مشكلی برایش ایجاد شده از وی حمایت قضایی كرده ایم و به او مشاوره حقوقی داده ایم .

معاون وزیر در امور حقوقی ومجلس از وجود 39 هیئت رسیدگی به تخلفات در سطح كشور خبرداد و افزود: توانمندسازی این هیئت ها از طریق آموزش های حقوقی با استفاده از قضات و اساتید دانشگاه كه از سال 93 آغاز و همچنان ادامه دارد و همچنین برگزاری دوره های آموزشی حقوقی برای همكاران فرهنگی به ویژه برای مدیران و همكاران حوزه های ستادی و روسای مناطق از جمله اقدامات این معاونت در حوزه حقوقی بوده است.

ناصری زنجانی اظهاركرد: عدم آگاهی برخی همكاران از قوانین كه منجر به تخلف می شد باعث شد تا دوره های آموزشی برای فرهنگیان برگزار كنیم و تاكنون بیش از 72 هزار فرهنگی دوره های امور حقوقی را گذرانده اند.

وی اضافه كرد: علیرغم اینكه بیشتر فرهنگیان ما را خانم ها تشكیل می دهند اما سه چهارم از تخلفات توسط مردان انجام می شود و غیبت غیرموجه بیشترین درصد تخلفات را شامل می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت منفی بودن نتیجه كار ارباب رجوع راهكار دیگری به او پیشنهاد می دهیم تا از آن طریق كارش را پیگیری كند تا جایی كه امكان دارد حتی الامكان او را راهنمایی می كنیم .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *