نقش آموزش وپرورش در پیشگیری از وقوع جرم بی‌بدیل است

12:41 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۱۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا آموزش وپرورش می‌تواند نقش حائز اهمیتی را ایفا کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا آموزش وپرورش می‌تواند نقش حائز اهمیتی را ایفا کند.

محمدمهدی مدرس زاده در جمع مدیران آموزش و پرورش شهرستان خاتم افزود: همکاری دستگاه قضایی با آموزش و پرورش می‌تواند با ایجاد امنیت و آرامش برای دانش آموزان و جلوگیری از ارتکاب جرم در آینده بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: تربیت نسل نوپای امروز و آینده سازان کشور در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و ارتباط مستمر دستگاه قضایی نقش موثری در شناساندن آسیب‌ها و جرایم مبتلا به جامعه امروز به قشر فرهنگی و واکسینه کردم نسل جدید در مقابل این آسیب‌ها با تکیه بر ارتقاء آگاهی‌های عمومی و ارائه هشدار نسبت به عواقب بعضی از امور دارد.

این مقام قضایی شرایط فعلی امروز در دنیای سرشار از تکنولوزی‌های جدید را عرصه هجمه فرهنگ‌های معارض و خلاف اعتقادات اخلاقی، عرفی و اسلامی دانست و اظهار داشت: این امر ضرورت تبیین شرایط خاص حاکم بر جامعه را برای همگان مسجل ساخته است.

وی یادآور شد: باید با ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان، نقشه‌های شوم دشمنان این مرز و بوم را خنثی کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *