تهاجم غیرانسانی به سردشت از فجیع ترین و دردناکترین تهاجمات شیمیایی بود

12:08 - 08 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۰۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مردم مقاوم و صبور سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی ها هستند که درود و سلام خداوند بر این عزیزان و تمامی شهدا و مصدومین این حادثه باد.
تهاجم غیرانسانی به سردشت از فجیع ترین و دردناکترین تهاجمات شیمیایی بود/ مردم صبور سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی ها هستندبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت پیامی را صادر کرد ،متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از فجایع تاریخی در بمباران ناجوانمردانه شیمیایی شهر سردشت قهرمان در تاریخ 8 تیرماه سال 1366 از سوی رژیم غاصب صدام به وقوع پیوست که نقطه سیاه جنایت و نقطه عطف استفاده از سلاح های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی بود که خسارات و آسیب های فراوانی حاصل آن می باشد.

تهاجم غیرانسانی به شهر سردشت که به شهادت 110 نفر و مجروحیت و مصدوم شدن بیش از 5 هزار نفر از اهالی بی دفاع آن انجامید، از فجیع ترین و دردناکترین تهاجمات شیمیایی بود که آثار و پیامدها و آلام و رنج های ناشی از آن بر پیکر مردم مظلوم این شهر همچون زخمی کهنه فراموش نخواهد شد.

مردم مقاوم و صبور سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی ها می باشند که با توکل به خدا و همت بلند آنها هیچگاه این رنج و درد خللی در اراده و ایمان آنان وارد نساخته است که درود و سلام خداوند بر این عزیزان و تمامی شهدا و مصدومین این حادثه باد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این فاجعه و تجلیل از مقاومت مصدومین و آسیب دیدگان امیدوارم با نگاه ویژه همه مسئولان نظام شاهد کاهش و التیام بخشی زخم های ناشی از بمباران شیمیایی در شهر سردشت و دمیدن روح نشاط و زندگی در بین مردم آن باشیم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *