قیمت جهانی نفت افزایش یافت

14:22 - 07 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۸۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت افزایش به 48 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 18 سنت رشد به 47 دلار و 81 سنت رسید.
 به گزارش، در حالی که فعالان بازار تا حدی شوک ناشی از رفراندوم هفته گذشته جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را هضم کرده‌اند و پی برده‌اند که نتیجه رفراندوم تأثیر چندانی بر تقاضای جهانی برای سوخت ندارد، قیمت نفت امروز تثبیت شد.
 
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت افزایش به 48 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 18 سنت رشد به 47 دلار و 81 سنت رسید.
 
 
هر دو شاخص نفتی روز جمعه با اعلام نتایج رفراندوم جدایی انگلیس و همزمان با سقوط شاخص‌های بورس در بازارهای جهان افت قیمت حدوداً 5 درصدی را تجربه کرده بودند. اما قیمت نفت روز دوشنبه و در حالی که تحلیلگران گفتند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تأثیر چندانی در داد و ستد نفت فیزیکی نخواهد داشت، تثبیت شد.
 
 
گلدمن ساکس اعلام کرد: اگر فرض کنیم که تولید ناخالص داخلی انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا 2 درصد کاهش بیابد، که برآوردی حداکثری است، آنگاه تقاضای انگلیس برای نفت یک درصد معادل 16 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که موجب کاهش 0.016 درصدی تقاضای جهانی خواهد شد. این رقمی بسیار ناچیز است.
 
  
آنچه موجب نگرانی بیشتر بازار نفت شده، افزایش مازاد عرضه فرآورده‌های نفتی به ویژه در آسیاست.
 
 
پالایشگاه‌های چینی در واکنش به مازاد عرضه فرآورده‌های نفتی در بازار آسیا، مقادیر بی سابقه‌ای بنزین و گازوئیل به بازارهای منطقه‌ای صادر کرده‌اند و این مسئله موجب کاهش حاشیه سود آنها و افزایش میزان ذخایر شده است.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *