موافق تبدیل زمین پادگان‌ها به فضای مسکونی نیستیم/ کاهش کمک‌های شهرداری به برخی وزارتخانه ها

10:18 - 03 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۳۴۹
رئیس شورای شهر تهران گفت: به هیچ وجه موافق ساخت فضای مسکونی در زمین های کنونی پادگان‌های موجود در شهر تهران نیستیم.
مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: بر اساس طرح تفضیلی، پهنه در نظر گرفته شده برای پادگان ها پهنه (S) است و در صورت تخریب تنها 30 درصد از این فضا قابلیت ساخت و ساز را خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که یک پادگان تخریب شود، باید 70 درصد آن به فضای سبز تبدیل شود اما ما با تبدیل 30 درصد باقی مانده به فضای مسکونی نیز موافق نیستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه خروج پادگان ها تنها باید با هدف افزایش سرانه فضای سبز تهران صورت گیرد اظهارکرد: اصراری به خروج پادگان ها از شهر تهران نیست و اگر این پیشنهاد مطرح می شود در راستای افزایش سرانه فضای سبز است.

چمران با اشاره به مشکل کمبود اعتبار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری برای خرید هر پادگان باید مبالغ زیادی را بپردازد و در برخی از پادگان ها از جمله پادگان جی، مدیریت شهری باید با چندین نهاد به توافق برسد که این کار را برای مجموعه شهرداری دشوار کرده است.

وی در خصوص تعامل شهرداری تهران با وزارتخانه هایی از جمله وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اذعان کرد: شهرداری طی سالیان گذشته تعامل خوبی با برخی نهادها و ارگان ها داشته و این تعامل سبب شده اعتباراتی نیز به این نهادها تخصیص یابد و مقرر شده در سال جاری تعاملات ریالی این چنینی کاهش یافته و شهرداری کمک مالی چندانی به این وزارتخانه ها نداشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *