رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت استاندار سمنان از فعالیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری

14:15 - 23 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۴۹۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
استاندار سمنان گفت: از فعال تر شدن معاونت اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم در سطح استان سمنان استقبال می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، استاندار سمنان و رئیس شورای اداری در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان گفت: از فعال تر شدن معاونت اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم در سطح استان سمنان استقبال می نماییم و به اجرای هدفمند برنامه های پیشگیرانه در امر وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی در سطح استان سمنان علاقمند هستیم.

محمد رضا خباز گفت: کمترین هزینه در پیشگیری از وقوع جرایم، از هزینه های بسیار زیاد ناشی از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در جامعه جلوگیری می نماید.

وی با اشاره به حضور خود در در کمیسیون و هیئت تطبیق قوانین جهت  بررسی و تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم در کشور گفت:  شخصا نیز اعتقاد دارم  پیشگیری از وقوع جرم در جامعه یک ضرورت است.

خباز گفت: جهت اجرای قانون و نیز فعال تر شدن پیشگیری از وقوع جرم با همکاری دستگاه های اجرایی حمایت می نماییم.

استاندار سمنان افزود: بسیاری از کشورها با استفاده از راهکارهای پیشگیرانه توانسته اند میزان وقوع جرم را در کشور خود تا سطح قابل توجهی کاهش دهند و امروز این مهم با تلاش و پیگیری همه جانبه می تواند باعث سرافرازی ایران اسلامی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان نیز در این دیدار از برنامه ها و اهداف پیش بینی شده در سطح استان سمنان برای سال جاری گزارشی ارائه کرد.

علی دارینی با بیان اینکه تلاش خواهد شد با توجه به کمبود های قوه قضائیه در بودجه و نیروی انسانی ، از توانمندی های دستگاه های اجرایی در جهت اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود از حمایت و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی را در این مسیر خواستار شد.

دارینی همچنین از بررسی علمی علت های وقوع جرائمی که تکرار و میزان آنها در سطح استان زیاد می باشند خبر داد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *