چگونه به رشد ذهنی فرزندانمان کمک کنیم؟

0:50 - 22 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۴۰۶۰
ثبت نام کودکان در چهار سالگی در برنامه‌های آموزشی غیر رسمی تأثیر مثبتی روی رشد توانایی ذهنی آنها تا نوجوانی می‌گذارد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آستان، پژوهش ها حاکی از آن است که تمریناتی مانند تشخیص شباهت‌ها و تفاوت‌ها، تشخیص شکل و سایه اشیاء، تشخیص شکل در زمینه، ارتباط منطقی و موضوعی، درک فضایی و تکرار منطقی، درک تقارن و ساختارهای هندسی، تجسم فضایی و جستجوی فعال، تشخیص و تخمین اندازه و شکل، همه از الگوهای یادگیری‌‌ کودکان هستند. از این رو نیاز است که کودکان در سنین قبل از آموزش رسمی در مدرسه این موارد آموزشی مهم را بیاموزند. درک و آموزش مواردی از این قبیل به رشد توانایی ذهنی کمک کودکان شایانی می‌کند.

بازی چهار فصل

با استفاده از روزنامه‌ها، مجلات و كتاب‌هاى قديمى، تصاوير مربوط به هر فصل را جدا كرده و به كمك چسب روى مقواهاى سفيد بچسبانيد.

اين تصاوير مي‌تواند مربوط به تفريحات، ميوه‌ها، آب و هوا و حتى رسومات مربوط به هر فصل (مثل سفره هفت سين، چهارشنبه سوری، شب يلدا و...) باشد. سپس در مورد هر يك از تصاوير با كودك خود صحبت كنيد. این روش نیز به توانایی ذهنی کودک کمک می کند.

كودكتان با تماشای اين تابلوهای دست‌ساز خود، تا مدت‌ها می تواند خاطره يك تجربه و همكارى زيبا با شما را در ذهن خود مرور كند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *