ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر

21:30 - 21 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۸۶۱
ماه رمضان در نقاط مختلف جهان حال و هوای متفاوتی دارد.
به گزارش گروه بین الملل؛ با حلول ماه رمضان، ماه پربرکت و ضیافت خدا، مسلمانان مشتاقانه آماده می‌شوند و به استقبال این ماه پرفیض می‌روند. این ماه برای مسلمین ماه عبادت و شادی است اما ماه رمضان، مراسم مربوط به آن، حال و هوا و به طور کلی تاثیر این ماه شریف بر زندگی مردم متفاوت است.

ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر1. اندونزی: در اندونزی از چند روز پیش از ماه رمضان مردم برای مشاهده ماه دست به کار می‌شوند و خود را برای این ماه آماده می‌کنند.















ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر2. مالزی: در پرجمعیت‌ترین کشور جهان، مراسم نماز جماعت و پخش افطاری دسته جمعی با شرکت تعداد بالایی از روزه داران، هرساله بخشی جدانشدنی از ماه رمضان و مراسم معنوی این ماه است. 














ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر3. چین: اگرچه جمعیت مسلمانان چین خیلی زیاد نیست، اما همین تعداد کم هم به صورت یکپارچه و با وحدت در مراسم نماز جماعت و افطاری شرکت می‌کنند و به بهترین شکل از این ماه بهره معنوی می‌برند.














ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر4. لبنان: ماه رمضان در لبنان حال و هوای خاصی دارد، و با توجه به برداشت میوه‌های با کیفیت عالی و سایر امکانات بالقوه طبیعی در این کشور، در ماه رمضان روزه‌داران هرچه بیشتر از این نعمات الهی بهره مند می‌شوند.













ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر5. سوریه: روزه‌داران در سوریه با مشکلات متفاوتی مواجه هستند، خطر حمله نیروهای تکفیری، آوارگی، کمبود آب و غذای سالم، عدم برخورداری از آرامش و ..... از مشکلات مردم این سرزمین است. اما با وجود تمامی مشکلات، مسلمانان به روزه داری می‌پردازند.














ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر6. یمن: اگرچه مسلمانان یمن توسط نیروهای متخاصم سعودی مورد تهاجم قرار می‌گیرند، اما همواره اتحاد داشته و ماه رمضان را برای نشان دادن اتحاد و انسجام خود غنیمت دانسته و از آن به بهترین شکل بهره می‌برند.













ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر7. آمریکا: مسلمانان در آمریکا فرصت ماه مبارک رمضان را مغتنم شمرده و برای گردهم آمدن، نماز جماعت و مراسم افطاری از فرصت پیش آمده استفاده می کنند.














ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر8. مصر: ماه رمضان در مصر به نوعی ماه شادی است. مصری‌ها از آغاز ماه رمضان بسیار خوشحال هستند و به همین دلیل با برگزاری مراسم معنوی، نماز جماعت، ختم قرآن و افطاری‌های دسته جمعی در این ماه خوشحالی خود را ابراز داشته و شکرگزاری می‌کنند.













ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر9. روسیه: همانند سایر کشورهای دنیا، در روسیه هم مسلمانان حاضر هستند، آنها در ماه رمضان به ختم قرآن، برگزاری مراسم نماز جماعت و افطاری می‌پردازند تا از این طریق به بهترین شکل از این فرصت معنوی بهره ببرند.













ماه رمضان در کشورهای مختلف به روایت تصویر10. هند: در هندوستان، سرزمین ادیان و آیین‌ها، مسلمانان نیز در کنار سایر ادیان حاضر هستند و پیشاپیش به استقبال ماه رمضان می‌روند، و در طی ماه رمضان نیز با روزه‌داری، مراسم نماز جماعت و پخش افطاری و نذری میان یکدیگر از این ماه بهره معنوی می‌برند.














ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *