رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت ملی نخ ریسی عبا و حصیربافی به نام استان بوشهر

3:55 - 19 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۱۶۰
رشته های حصیربافی و ریسندگی نخ عبا از استان بوشهر به ثبت ملی رسیده است.
ثبت ملی نخ ریسی عبا و حصیربافی به نام استان بوشهربه گزارش گروه جامعه ،امین بینش پژوه معاون صنایع دستی استان بوشهر در آستانه ی هفته ی صنایع دستی خبر از ثبت ملی دو صنعت دستی در این استان داد. 
 
بینش پژوه ضمن گرامیداشت و تبریک هفته ی صنایع دستی به پیشکسوتان،صنعتگران و هنرمندان این عرصه گفت:طی بررسی های بعمل آمده در اداره کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور،رشته های حصیربافی و ریسندگی نخ عبا از استان بوشهر به ثبت ملی رسیده است.

وی با اعلام اینکه مواد اولیه بافت حصیر در نقاط مختلف به نسبت تنوع محیط جغرافیایی کشور متفاوت است،اظهار داشت:مواد اولیه حصیربافی در استان بوشهر از برگ هرس شده نخل تشکیل می شود.

معاون صنایع دستی استان بوشهر همچنین افزود:خوشحالیم که علاوه بر ثبت ملی عبابافی در گذشته توانستیم نخ ریسی عبا را نیز اکنون به ثبت ملی برسانیم.
بینش پژوه ظرافت و دقت بالای مورد نیاز برای ریسیدن پشم و تبدیل آن به نخ توسط زنان را یکی از مهمترین موارد برای این رشته برشمرد و همین امر عبای این استان را ممتاز و منحصر به فرد می کند.

وی در ادامه بازدید از کارگاههای صنایع دستی،دیدار با هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی استان و همچنین اعطای لوح تقدیر به صنعتگران برگزیده دارای نشان مهر ملی در سال 94 را از برنامه های بزرگداشت هفته ی صنایع دستی اعلام داشت.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *