رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حداقل حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان شد/ افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

12:15 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۴۸۹
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل حقوق مستمری‌بگیران در سال ۹۵ به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.
به گزارش گروه جامعه ، سیدتقی نوربخش در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: مسئولان هیئت دولت در جلسه شب گذشته، افزایش ۱۴ درصدی مستمری‌ها در سال ۹۵ را تصویب کردند.

وی افزود: بر همین اساس برای تمامی سطوح بازنشستگان ۱۴ درصد افزایش حقوق را اعمال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به کف حقوق در نظر گرفته شده برای مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهارکرد: مزایای جانبی حقوق بازنشستگان مانند حق مسکن، عائله‌مندی، خواروبار و حق سنوات نیز به دریافتی‌های آنان اضافه می‌شود و بر همین اساس حقوق آنها به بیش از ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.

نوربخش ادامه داد: مقرر شده افرادی که حق عائله‌مندی ندارند و دریافتی آنها کمتر از ۹۰۰ هزار تومان است، همان 900 هزار تومان را دریافت کنند.

وی با ارائه آماری از تعداد بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: دو میلیون و ۹۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و اعتبار مربوط به افزایش حقوق این افراد ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق مستمری‌بگیران در فروردین و اردیبهشت‌ماه چه زمانی پرداخت می شود، اظهارکرد: 2 ماه معوقه مستمری‌بگیران در تیرماه و نهایتا مردادماه پرداخت خواهد شد.

نوربخش از راه اندازی شورایی پیرامون تبیین نقش سازمان تامین اجتماعی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی اقدامات از جمله برگزاری 70 دوره آموزش در دانشگاه‌های مختلف به عنوان جایگاه سازمان در اقتصاد مقاومتی و همچنین مدیریت ریسک و تاب‌آوری اقتصادی تاکنون از سوی سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است.

وی با اشاره به یک مصوبه سازمان تامین در رابطه با بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‌های گذشته، کارگاه‌های تولیدی ما در سال‌های اخیر با مشکلات نقدینگی روبه‌رو بودند و بدهی‌هایی زیادی داشتند که ما قوانون بخشودگی جرایم را برای آنها اجرا کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص میزان بدهی های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی ۸ هزار میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی طلب دارد ضمن اینکه یک میلیون کارگاه نیز به سازمان بدهکار هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *