ثواب خواندن یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با ختم قرآن در ماه‌های دیگر

13:00 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۱۲۱
یک کارشناس ارشد علوم قرآنی درآستانه ماه مبارک رمضان با اشاره به فضیلت‌های این ماه از ثواب خواندن یک آیه قرآن برابر با یک قرآن کامل سخن گفت.
محمد باقریان کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به روایت نقل شده از امام رضا(ع) درباره ماه مبارک رمضان گفت: در کتاب اخبار الرضا که به قلم شیخ صدوق به رشته تحریر درآمده روایتی از امام رضا(ع) نقل شده که بر اساس آن پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه ای را با عنوان خطبه شعبانیه برای مردم می خوانند.

وی ادامه داد: در این خطبه پیامبر(ص) مردم را برای فرارسیدن ماه مبارک رمضان آماده می کنند که برخی از فرازهای این خطبه به این موضوع اشاره دارد که هر فردی درماه مبارک رمضان آیه ای از قرآن را تلاوت کند مانند این است که یک قرآن کامل را خوانده است.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی همچنین تصریح کرد: در مفاتیح الجنان نیز به این موضوعات اشاره شده فردی که در ماه رمضان دو رکعت نماز نافله بخواند ثوابی برابر هفتاد رکعت نماز را در کارنامه خود ثبت می کند.

وی همچنین یادآور شد: ویژگی ماه رمضان به گونه ای است که بهترین زمانها و ساعتها در این ماه قرار گرفته و مردم به ضیافت الهی دعوت شده اند و این گونه اهل کرامت و شبیه به فرشتگان می شوند.

وی اظهار کرد: شبهای قدر در ماه رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار است و رسیدگی به یتیمان و افطاری دادن حتی با یک دانه خرما یا یک لیوان آب نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

باقریان خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه به امیر المومنین نیز می فرماید که در این ماه به شهادت می رسی و با ضربت خوردن خونتان جاری می شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *