تشریح شیوه اجرایی برنامه‌های قضایی استانی در سال 95

2:30 - 12 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۴۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در دومین روز برگزاری کارگاه آموزشی پیشبرد کمی –کیفی برنامه‌های قضایی استانی سال 95 که روز یازده خرداد ماه برگزار شد درباره شیوه اجرای برنامه‌های قضایی در سال 95 تبادل نظر شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، وثیقی معاون اداره کل پیشگیری‌های قضایی، در نحوه برگزاری روز دوم کارگاه بیان داشت:به منظور هم افزائی و هماهنگی و پیشبرد اهداف برنامه ریزی در سال 95، اداره کل پیشگیری‌های قضایی،برگزاری این کارگاه آموزشی دو روزه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: از آنجا که یکی از دغدغه‌های معاون پیشگیری‌های قضایی، تقویت حوزه‌های پیشگیری قضایی بوده و این رویکرد در اداره کل پیشگیری‌های قضایی به شکل برنامه تبلور یافته است از این رو اداره کل پیشگیری‌های قضایی تمام توان خود را بر پیشگیری‌های ثالثیه معطوف داشته است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بر اساس سیاست‌های کلان این معاونت به روش ماتریسی و بر اساس اولویت‌های پیشگیری از جرایم در کشور طراحی شده است.

معاون اداره کل پیشگیری‌های قضایی ادامه داد: در روز دوم کارگاه شیوه اجرای گام های اختصاصی هر یک از برنامه های سال 95 تشریح و توضیحات تکمیلی از سوی کارشناسان اداره کل پیشگیری های قضائی ارائه  و در پایان هر کارگاه به منظور هم افزائی و تعامل بیشتر بحث و تبادل نظر ودر پایان پرسش و پاسخ انجام می شود.

وثیقی اضهار داشت: این کارگاه در سال گذشته نیز با حضور نمایندگان 31 استان طی 2 روز جداگانه برگزار شده بود که با توجه به اثر بخشی آن و تقاضای استانها و نیز تدبیر مدیریتی در اداره کل پیشگیری های قضائی مقرر شد در سال 95نیز برگزار شود.

 وی در پایان  ابراز امید واری کرد:اداره کل پیشگیری‌های قضایی با این هم افزائی به اهداف مورد نظر در حوزه پیشگیری قضایی دست پیدا کند.

گفتنی است در روز دوم کارگاه که اکنون در حال برگزاری است مجریان 15 استان حضور دارند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *