اعزام تیم جاسوسی عربستان به عراق/ هشدار درباره تبدیل سفارت عربستان در بغداد به لانه جاسوسی

13:35 - 10 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۸۴۴
دسته بندی: سیاست
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: مردم و مسئولان عراق باید هوشیار باشند تا سفارت عربستان به لانه جاسوسی در عراق تبدیل نشود.

اعزام تیم جاسوسی عربستان به عراق/ هشدار درباره تبدیل سفارت عربستان در بغداد به لانه جاسوسیحسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی درگفتگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اقدامات اخیر مقامات عربستانی در عراق و اعزام عبدالعزیز الشرموخی1 وابسته سابق نظامی سفارت عربستان سعودی در آلمان به عنوان وابسته نظامی جدید ریاض در بغداد اظهار کرد: بازگشایی سفارت عربستان در بغداد یک توطئه حساب شده از سوی رژیم آل سعود محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از سال 2003 یعنی زمان سقوط رژیم صدام عربستان سعودی حاضر به داشتن سفارت در عراق نبود بازگشایی سفارت این کشور در شرایط فعلی بدون شک عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: پس از اختلاف میان شیعه و سنی در عراق، عربستان به این نتیجه رسیده است که با اعزام یک تیم سیاسی و جاسوسی به این کشور جنگ داخلی را در عراق ایجاد کند که این موضوع یک اقدام خطرناک محسوب می شود.

هانی زاده خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان عراق باید هوشیار باشند تا سفارت عربستان به لانه جاسوسی در عراق تبدیل نشود.

وی تاکید کرد: حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز نباید اجازه دهد تا با توجه به اقدامات ساختار شکنانه عربستان در عراق و منطقه سفارت این کشور مجددا در این کشور بازگشایی شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به آینده عربستان در منطقه خاطر نشان کرد: مقامات آل سعود با توجه به شکستهای متعدد در سوریه و یمن دچار یک فروپاشی تدریجی شده اند و عربستان با یک بحران هویت روبرو شده و مشروعیت سیاسی اسلامی و عربی خود را از دست داده است.

هانی زاده خاطر نشان کرد: عربستان سعودی تا به امروز با کمک آمریکا در منطقه به فعالیتهای کارشکنانه خود ادامه داده است اما درحال حاضر با توجه به افزایش اختلافات میان آل سعود و آمریکا این کشور به سمت فروپاشی تدریجی پیش می رود.

وی در پایان اظهار کرد: رژیم آل سعود در آینده ای نزدیک با بحران فروپاشی داخلی روبرو خواهد شد و وجاهت خود را از دست خواهد داد.

1.  الشرموخی فارغ التحصیل دانشکده نظامی «سان سیر» فرانسه و کارشناس ارشد علوم نظامی از دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش کل قوای مسلح عربستان سعودی است که دوره های آموزشی نظامی و گواهی های تقدیر را از دانشکده های «کسانت هیرس» بریتانیا و «وست پوینت»آمریکا دارد.

به نوشته سایت های خبری عراق، الشرموخی یکی از نیروهای ارشد اطلاعاتی است و معرفی او به عنوان وابسته نظامی تصادفی و تشریفاتی نبوده بلکه به منظور مدیریت دور جدیدی از تحولات پشت پرده عراق است که باید با همکاری 'ثامر السبهان' سفیر عربستان در بغداد انجام دهد.



ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
مرگ بر عربستان تروریست .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *