با کودکان بیش فعال چگونه رفتار کنیم؟

0:50 - 10 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۴۶۱
نسبت به کودکان بیش فعال توجه مثبت نشان دهید و از تشویق های غیرکلامی مانند نگاه محبت‌آمیز، دست کشیدن روی سر، بغل کردن و یا به صورت کلامی مثل «عالیه»، «خیلی خوب» و... استفاده کنید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، یکی از راه های برخورد درست با کودکان بیش فعال این است که هنگام انجام کار ناشایست، توجه خود را از کودک برگردانید و فعالیت مورد علاقه او را برای مدتی موقت قطع کنید. خواسته و دستور شما نباید به صورت خواهش یا تقاضا بیان شود و شفاف و محکم باشد.
 
گام دومی که می توان برای برخورد درست با کودکان بیش فعال در نظر گرفت، این است که امتیازاتی برای او در نظر بگیرید و به او بگویید برای هر کار خوب و درست به او یک ستاره می‌دهید و مثلاً اگر سه ستاره بگیرد، او را به پارک خواهید برد. برای کودکان دبستانی امتیازات عددی در نظر بگیرید.

به طور مثال در برابر هر ده امتیاز به او پاداش بدهید. هرگز کودک را تنبیه بدنی نکنید. تنبیه کودک باید به‌ صورت بی‌توجهی موقتی یا جریمه کردن باشد. مثلاً به او بگویید به دلیل انجام کار نادرست، یک ستاره یا یک امتیاز از تو می‌گیرم.

کودکان بیش‌ فعال معمولاً انرژی بالایی دارند. بنابراین فعالیت‌های ورزشی مثل شنا، فوتبال، ورزش‌های رزمی و ... برای این کودکان مفید است.

توصیه آخر اینکه والدین حتی‌الامکان محیط خانه را آرام نگه دارند و از هر گونه تنش، نزاع و درگیری که منجر به ایجاد ترس و اضطراب در کودک می شود، بپرهیزند چرا که باعث تشدید علائم و رفتارهای کودک بیش‌ فعال می شود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *