ضابطین تحت نظارت قوه قضائیه برخورد بسیار موفقیت آمیزی با جرائم رایانه‌ای داشته‌اند

11:54 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خرم آبادی گفت: قوه قضائیه تمام سعی و تلاش خود را برای مبارزه با جرائم سایبری که هم اکنون معضل بزرگی در جامعه ی ما و همه جوامع دنیا که از فضای مجازی استفاده می کنند انجام می دهد ولی تلاش صرف قوه قضائیه به نتیجه نخواهد رسید و کمک سایر نهادها را می طلبد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در همایش دادستان‌ها و قضات محاکم و دادسراهای استان گلستان با موضوع جرائم سایبری گفت: قوه قضائیه تمام سعی و تلاش خود را برای مبارزه با جرائم سایبری که هم اکنون معضل بزرگی در جامعه ما و همه جوامع دنیا که از فضای مجازی استفاده می کنند انجام می دهد ولی تلاش صرف قوه قضائیه به نتیجه نخواهد رسید و کمک سایر نهادها را می‌طلبد.

وی افزود: امروزه با عنایت به اینکه بسیاری از شهروندان از امکانات خارجی در فضای مجازی استفاده می‌کنند مثل شبکه های اجتماعی خارجی، ایمیل های خارجی و .... کمی مبارزه با جرائم رایانه ای برای قوه قضائیه سخت شده است لذا بایستی نهادهای دیگری مانند وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد تلاش کنند زمینه استفاده مردم از امکانات داخلی برای حضوردر فضای مجازی را فراهم کنند و مردم از این امکانات استفاده بکنند که بشود با جرائم فضای مجازی بهتر برخورد کرد.

 این مقام قضایی افزود: ما همه تلاش و فعالیت خودمان را بکار گرفته ایم و با کمک نیروی انتظامی و سایر ضابطین قوه قضاییه در حد توان خودمان با جرائم سایبری مبارزه می کنیم و علیرغم اینکه خیلی از امکانات در اختیار کشورهای دیگر است ولی تلاش و فعالیتی که همکاران قضایی ما و ضابطین تحت امر آنها دارند تا حدودی موفق بوده‌ایم ولی این موفقیت صددرصد نیست و زمانی به حد مطلوب خواهد رسید که سایر دستگاه های ذیربط در فضای سایبری و مجازی تلاش های خود را بکار گیرند و طبق فرمایشات رهبری کار می کنند که فضای مجازی اینگونه رها نباشد که مجرم به خودش اجازه ی ارتکاب جرم بدهد و برای دستگاه قضایی و مردم و نیروهای انتظامی و ضابطین مشکل ایجاد کنند.

خرم آبادی افزود: کلاهبرداری رایانه ای، جرائم اخلاقی، ورود به حریم خصوصی افراد، انتشار اسناد و اطلاعات مردم در فضای مجازی مصادیق جرائم سایبری است.

این مقام قضایی همچنین گفت: در همایشهای بین المللی که تاکنون تشکیل شده است و در یکی از همایشهایی که پلیس فتا تشکیل داد همه کشورها اذعان داشتند که ضابطین جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت قوه قضائیه برخورد بسیار موفقیت آمیزی با جرائم رایانه‌ای داشتند و ارتباطاتی با کشورهای دیگر دارند  بسیار خوب است  و در این زمینه احساس موفقیت داریم ولی واقعیت این است که این موفقیت مطلوب نیست. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *